رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در نمایندگی سنگال:

جامعة المصطفی شجره طیبه‌ نشر فرهنگ اسلام اصیل در جای جای جهان

عضو هیات امنای جامعة المصطفی العالمية گفت: بحمدالله ثمرات شجره طیبه المصطفی در مناطق مختلف جهان از جمله قاره آفریقا، با اخلاص و مجاهدت در گسترش فرهنگ اصیل اسلامی از ایفای نقش موثری برخوردار هستند.

حجت الاسلام والمسلمین ايمانی پور که به منظور شرکت در نشست کمیته دائمی اطلاع رسانی و فرهنگ سازمان همکاری‌های اسلامیCOMIAC به داکار سفر کرده است، عصر روز دوشنبه ۲۴ مهر ماه با حضور در دفتر نمایندگی منطقه‌ای جامعة المصطفی العالمية با جمعی از استادان و دانش‌آموختگان المصطفی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در ابتدای این دیدار که سفیر جمهوری اسلامی ایران در سنگال نیز حضور داشت، حسین اسدی نماینده جامعة المصطفی العالمية ضمن خیر مقدم به میهمانان، گزارشی از فعالیت‌ها و دستاوردهای این نهاد علمی بین‌المللی در منطقه ارائه نمود.

در ادامه حسن عسگری سفیر کشورمان در سنگال هم به بیان ظرفیت‌های موجود در این کشور به ویژه در عرصه دینی، علمی و فرهنگی پرداخت.

سپس حجت الاسلام والمسلمین ایمانی پور با تقدیر از فعالیت‌ها و تلاش‌های انجام‌شده از سوی نهادهای مختلف و علما و مبلغان و به ویژه استادان، طلاب و دانش‌‌آموختگان جامعة المصطفی در منطقه، خاطرنشان کرد: نتیجه و ثمره مجموعه تلاش‌های علمی و تربیتی حوزه‌ها و دانشگاه‌های اسلامی و به ویژه نهاد ارزشمند جامعة المصطفی باید در تبیین و تبلیغ اسلام ناب متجلی شود و گره مسائل موجود فراروی جوامع مخاطب را بگشاید.

عضو هیات امنای جامعة المصطفی العالمية تصریح کرد، بحمدالله ثمرات شجره طیبه المصطفی در مناطق مختلف جهان از جمله قاره آفریقا، با اخلاص و مجاهدت در گسترش فرهنگ اصیل اسلامی از ایفای نقش موثری برخوردار هستند.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص تبلیغ، افزود: تربیت مبلغان برخوردار از ظرفیت علمی و تبیینی از برکات جامعة المصطفی و حوزه‌های مقدسه علمیه است.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بخش دیگری از بیانات خود بر گسترش هدفمند زبان فارسی در منطقه تاکید نمود.

وی همچنین لزوم همکاری و هم‌افزایی مبلغان و دانش‌آموختگان المصطفی و عناصر فعال با نهادهای علمی، تبلیغی و فرهنگی در منطقه از جمله رایزنی فرهنگی ج.ا.ا در سنگال را مورد تاکید قرار داد.

در پایان این دیدار، چند تن از استادان و مبلغان حاضر در جلسه به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص فعالیت‌های علمی و تبلیغی و فرهنگی پرداختند.