گردهمایی مسلمانان و اتباع ۷ کشور در حمایت از مردم غزه

مسلمانان روسیه و اتباع ۷ کشور اسلامی با حضور در تالار اجتماعات سفارت کشورمان در مسکو ، ضمن محکوم کردن جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها، با مردم مظلوم و مقاومت اسلامی فلسطین اعلام همبستگی کردند.

 

مسلمانان روسی و اتباع ۷ کشور از جمله ایران ، جمهوری آذربایجان ، افغانستان ، عراق ، تاجیکستان ، لبنان و فلسطین با حضور در تالار اجتماعات سفارت کشورمان در مسکو ، ضمن اعلام همبستگی با ملت فلسطین و برادران و خواهران مسلمان در نوار غزه ، از توحش و نسل‌کشی فلسطینیان به دست رژیم غاصب صهیونیستی ابراز انزجار کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین احمد واعظی، نماینده رهبر معظم انقلاب در امور دانشجویان اروپا، از شکست هیمنه پوشالی توان امنیتی و نظامی اسرائیل، خلل در سیاست اقدام پیش‌دستانه رژیم صهیونیستی و توقف فرایند عادی‌سازی روابط برخی کشورهای اسلامی با این رژیم به عنوان سه رهاورد بزرگ حرکت جهادی حماس یاد کرد.

وی گفت : رژیم صهیونیستی در هفت دهه گذشته وانمود کرده بود که از نظر اطلاعاتی و نظامی، برتری تام در منطقه دارد و یکی از علت تلاش کشورهای مرتجع اسلامی برای پیوند خوردن با اسرائیل بهره مندی از توان امنیتی و نظامی اسرائیل بود؛ حماس هیمنه این ابهت ظاهری امنیتی و نظامی را فروریخت.

وی تاکید کرد : اگر اسرائیل در غزه،‌ بمب انداخت ، بیمارستانه‌ها و ساختمان‌های مسکونی را فرو ریخت، حماس برج هفتاد ساله ابهت نظامی و امنیتی اسرائیل را فروریخت.

در این مراسم که حجت‌الاسلام بخت‌آور، رئیس مرکز اسلامی مسکو ، روسای سازمانهای دینی شیعیان ، نمایندگان گروه‌ها ‌و جمعیت‌های مردمی حامی ملت فلسطین  هم حضور داشتند ، کاظم جلالی ، سفیر جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه مسأله فلسطین امروز به مسأله بشریت تبدیل شده است، ابراز امیدواری کرد که برخی کشورهای اسلامی که تاکنون مواضع جدی در قبال جنایات رژیم صهیونیستی اتخاذ نکرده‌اند، مواضع قاطعی در قبال به شهادت رساندن مردم بیگناه غزه و هتک حرمت مساجد و مقدسات اسلامی اتخاذ کنند.

کاظم جلالی با بیان اینکه روزهای اخیر، نه تنها روزهای غم مردم بی‌پناه غزه و کل فلسطین محسوب می‌شود، گفت: در قلب‌های ما این غصه وجود دارد و این غم بزرگ برای انسانیت است که چگونه می شود در جامعه بشری روز به روز ارزش های انسانی مسخ شوند و بشریت به سمتی می رود که در مقابل این حجم از جنایت،  بی تفاوت می‌ماند.

وی گفت : امروز برخی رهبران جهان، یا این جنایت را تأیید می‌کنند و یا اگر تأیید نمی‌کنند به صدور یک بیانیه بسنده می‌کنند، در حالی که امروز مردم بی‌پناه غزه در سرزمین کوچکی با تراکم بالای جمعیتی، حداقل‌های زندگی مانند آب، نان، دارو و درمان را ندارند.

سفیر ایران در روسیه تصریح کرد:‌ضمن اینکه بدترین سلاح‌ها، بمب‌ها و موشک‌ها بر سر مردم غزه ریخته می‌شود، این مردم مظلوم از حداقل‌ها برخوردار نیستند.

حجت‌الاسلام موصلی ، نماینده آیت‌الله العظمی سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان عراق نیز دراین گردهمایی از ساکت نماندن مسلمانان در برابر شام تاریخی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین گفت.

در این گردهمایی حجت‌الاسلام رسول عبدالهی مدیر نمایندگی دانشگاه المصطفی با قرائت فرازهایی از دعای کمیل ، برای رهایی قدس شریف از چنگال غاصبان صهیونیستی دعا کرد.

پیشتر نیز مسلمانان شیعه و سنی ، سفرای کشورهای اسلامی و علمای اهل سنت و تشیع روسیه به دعوت مفتی اعظم مسلمانان این کشور در مسجد جامع مسکو گردهم آمدند و از جنایات ددمنشانه صهیونیست‌ها که با همراهی آمریکا در حال انجام است ، خشم و انزجار خود را اعلام کردند