محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی توسط مفتی مسلمانان کشور اوگاندا

شیخ شعبان رمضان موباجه، مفتی مسلمانان اوگاندا در جمع نمازگزاران جمعه مسجد ملی سخن گفت:ما برای برادران و خواهران خود در فلسطین و غزه دعا می کنیم، آنها این روزها تحت بمباران اشغالگران هستند.

وی ادامه داد: ما خیلی خوب تاریخ اسراییل و فلسطین را می دانیم. می دانیم اشغالگران چطور و از کجا به فلسطین آمدند. آنها به عنوان پناهنده وارد فلسطین شدند. بیش‌ از ۹۹ درصد از سرزمین های فلسطین متعلق به مردم فلسطین است، اما الآن فقط مالک ۱۰ درصد از این سرزمین هستند، و اسراییلی‌ها درصدد تصرف کل این سرزمین هستند. مردم فلسطین تحت فشار و ظلم قرار دارند.

شیخ شعبان رمضان سرزمین فلسطین را متعلق به مسلمین دانست و گفت: بیت المقدس اولین قبله مسلمانان بوده است. ما به عنوان مسلمان که امروز در این مسجد جمع شده ایم، برای مردم فلسطین دعا می کنیم، قبله اول ما در معرض تهدید گروگانگیران آن است.

وی خاطرنشان کرد: ما با قوی‌ترین واژه‌های ممکن، آنچه در غزه در حال رخ دادن از سوی کسانی است که به آنها به اصطلاح “اسراییلی‌” گفته می شود را شدیدا محکوم می کنیم، و از همه ی ملت‌های جهان می خواهیم که این اتفاقات را شدیدا محکوم کنند. اتفاقات فلسطین در اختیار کردن ِ “سکوت” از سوی کسانی در حال رخ دادن است که از آنها انتظار می رود اولین صداها از سوی آنها علیه اسراییلی‌ها بلند شود.