رئیس المصطفی در دیدار مدیرکل بیمه سلامت استان قم:

بیمه سلامت از خدمات ارزشمند نظام اسلامی است

مدیرکل بیمه سلامت استان قم با حضور در سازمان مرکزی جامعةالمصطفی با حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی در این دیدار ضمن خوشامدگویی به آقای دکتر فتحی و همراهان ایشان، به معرفی جامعةالمصطفی پرداخت و دستاوردهای این نهاد علمی بین‌المللی را تشریح نمود.

وی ضمن تشکر از خدمات و همکاری‌های بیمه سلامت با جامعةالمصطفی، ابراز داشت: مسئله بیمه سلامت در کشور، از جمله خدمات ارزشمند نظام جمهوری اسلامی به شمار می‌آید که تاکنون در اطلاع‌رسانی‌ها این خدمات به خوبی معرفی نشده‌اند.

رئیس جامعةالمصطفی با اشاره به بی‌بهره‌بودن اکثریت مردم از خدمات بیمه پیش از انقلاب اسلامی، یادآور شد: در گذشته مردم برای درمان بیماری‌های ساده نیز با مشکلات فراوانی روبرو بودند و حتی برای علما و طلاب حوزه‌های علمیه نیز تا سال‌های ابتدایی انقلاب، هیچ خدمات بیمه‌ای وجود نداشت. ارائه این خدمات به اقشار مختلف مردم از عشایر و روستاییان تا دهک‌های پایین، از دستاوردهای مهم کشور و نظام به شمار می‌آید که جای تقدیر دارد.

به دنبال گسترش پوشش خدمات درمانی هستیم

آقای دکتر فتحی نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در جامعةالمصطفی و آشنایی با خدمات علمی و بین‌المللی این مرکز دانشگاهی، توضیحاتی را پیرامون خدمات بیمه سلامت ارائه نمود.

وی خاطرنشان کرد: بیمه سلامت از امسال به دنبال افزودن خدمات بیمه پیشگیری در سطوح مختلف از پیش از تولد تا بزرگسالی است و امیدواریم خدمات تحت پوشش این بیمه هر روز گسترش بیشتری یابد.

مدیرکل بیمه سلامت استان قم با اشاره به افزایش و گسترش خدمات بیمه‌ای در دولت سیزدهم، ابراز داشت: از مهم‌ترین این خدمات می‌توان به تشکیل صندوق بیمه بیماران صعب العلاج، گسترش خدمات در حوزه توانبخشی از جمله بیماران اوتیسم، اجرای پزشک خانواده در همه شهرها، افزایش خدمات به زوجین نابارور، الکترونیکی شدن خدمات بیمه سلامت، راه‌اندازی سامانه‌های شهروندی و ۱۶۶۶، به‌روز شدن پرداخت مطالبات و اجرای تعرفه‌های پرستاری اشاره نمود.