نشست هم اندیشی جشنواره دانشجویی فرهنگ ملل

نشست هم اندیشی اداره کل روابط عمومی جامعةالمصطفی با مدیران دانشگاه الزهراء پیرامون نمایشگاه فرهنگ ملل، صبح امروز در سازمان مرکزی جامعةالمصطفی برگزار گردید.

مدیرکل روابط عمومی جامعةالمصطفی در این نشست که با حضور طلابی از ملیت های مختلف برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالگرد رحلت حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها)، ابراز داشت: یکی از زمینه های همکاری میان جامعةالمصطفی و وزارت علوم، تعاملات چندجانبه میان المصطفی و دانشگاه های فعال کشور در حوزه بین المللی است. سال گذشته جشنواره ای با حضور دانشگاه های مختلف از جمله جامعةالمصطفی با عنوان جشنواره بین المللی فرهنگ ملل و اقوام دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور برگزار شد و امسال نیز دومین جشنواره در حال برنامه ریزی است.

آقای الله اکبری با اشاره به ظرفیت بی نظیر المصطفی در حوزه تنوع ملیتی و فرهنگی، ابراز داشت: زمان برگزاری این جشنواره در روزهای آینده نهایی خواهد شد و هم اکنون فرصت خوبی برای مشورت و هم اندیشی در زمینه نحوه مشارکت طلاب و دانشجویان بین المللی جامعةالمصطفی به منظور نمایش فرهنگ و سنن ملیت های خود در این جشنواره وجود دارد.

در ادامه خانم دکتر حسینی، مدیر بین الملل دانشگاه الزهراء و دبیر اجرایی بخش فرهنگ و ملل جشنواره، ابراز داشت: سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، بخش بین الملل را به عنوان موضوع مهمی در حوزه دیپلماسی علمی در نظر دارد و از کنشگران زیادی برای مشارکت در جشنواره معرفی جاذبه های تحصیل دانشجویان غیرایرانی در ایران در قالب جشنواره فرهنگ و ملل دعوت به عمل آورده است.

وی ادامه داد: جشنواره جاذبه های تحصیل در ایران دارای چند جشنواره داخلی است که یکی از آن ها جشنواره بین المللی فرهنگ ملل است که در آن فرهنگ و تمدن ملیت های مختلف مشغول به تحصیل در ایران معرفی خواهند شد. به منظور عملکرد مناسب نمایشگاه، جشنواره فرهنگ ملل علاقه مند به همکاری جامعةالمصطفی است و از دانشجویان المصطفی که از کشورها و ملیت ها مختلف در جمهوری اسلامی ایران حضور دارند، برای مشارکت در جشنواره دعوت می نماییم.

خانم حسینی راهبرد اولیه جشنواره را برپایی غرفه های صد کشور جهان خواند و یادآورشد: دانشجویان ملیتی از دانشگاه های مختلف از جمله جامعةالمصطفی در این جشنواره که برگزاری آن به دانشگاه الزهراء سپرده شده است، گردهم جمع آمده و غرفه کشور خود را برپا خواهند نمود.

وی از آمادگی دبیرخانه جشنواره برای پشتیبانی از مشارکت کنندگان در جشنواره خبر داد و افزود: برای حضور هرچه بهتر در این جشنواره، دانشجویان می توانند از ظرفیت سفارتخانه ها و رایزنی های فرهنگی کشورهای خود نیز استفاده نمایند.

مدیر بین الملل دانشگاه الزهراء در پایان خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی های این جشنواره نام گذاری هر روز جشنواره به نام یک کشور یا قاره خواهد بود و در آن روز، برنامه هایی ویژه آن منطقه از جمله نشست ها، سمینارها و … برگزار خواهد گردید.

گفتنی است نمایندگان طلاب کشورهایی از جمله بورکینافاسو،کومور، بنگلادش، استرالیا، هندوستان و… در این هم اندیشی حضور داشتند که در ادامه به بیان نظرات و دیدگاه ها خود پرداختند.