در نشست تحولات فلسطین و فضای مجازی مطرح شد:

بنیادی‌ترین جهاد در دنیای امروز، شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن است

به همت معاونت پژوهش نمایندگی المصطفی در خراسان نشست فوق العاده دبیران انجمن ها و تشکل های علمی این نمایندگی با موضوع تحولات فلسطین و فضای مجازی با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی فرید کارشناس رسانه و فضای مجازی با حضور جمعی از طلاب پژوهشگر غیرایرانی به صورت حضوری و مجازی در مشهد برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام والمسلمین محمدی فرید اظهار داشت: نخستین و ریشه دارترین جهاد در دنیای امروز، شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن است.

وی افزود: طلاب باید در مسئله فلسطین دو کلید واژه محاصره و اشغال بسیار حائز اهمیت است و ما بایستی با درک عمیق این دو مفهوم و انجام تحقیق و پژوهش، ابعاد آن را در جهان اسلام برای مخاطبان بین المللی مطرح کنیم.

این کارشناس حوزه رسانه تصریح کرد: البته که این مطالب دارای منظومه هستند. فضای تبلیغاتی تبدیل به سرزمینهای اشغالی تبدیل شده است و این مشکل در تمام امت اسلامی وجود دارد. لذا مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم فرمودند: امروز جوانان بایستی این محاصره را بشکنند.

وی خاطر نشان کرد: امروز پیام رسان های اجتماعی پرمخاطب دنیا مانند تلگرام، اینستاگرام، توئیتر، فیس بوک و …. تنها ابزاری برای ارتباط و ارائه خدمات ارتباطی نیستند بلکه نوعی محیط زیست و جامعه موازی محسوب می شوند که جامعه ساز فضای حقیقی هستند و اشغال سرزمین با نگاه به این پیام رسان ها معنا می‌شوند.