مراسم مظلومیت فلسطین و غزه در تانزانیا

مراسم مظلومیت فلسطین وغزه بمناسبت حملات ظالمانه رژیم کودک‌کش اسرائیل با حضور جمعی از علمای اهل سنت، شیعه، اساتید ، طلاب، و هیئتی از جامعه المصطفی در سالن همایشات نمایندگی المصطفی در تانزانیا برگزار گردید.

در این نشست چند تن از علمای اهل سنت و شیعه از جمله حجت الاسلام و المسلمین سید منصور موسوی از اساتید جامعه المصطفی، جناب آقای دکتر صالحی از جامعه المصطفی ،حجت الاسلام و المسلمین شیخ حمید جلالا رئیس جماعت شیعیان بومی تانزانیا و شیخ خلیفه خمیس نماینده جماعت اهل سنت به ایراد سخنرانی پرداختند و جنایت وارد بر مردم نوار غزه را قویا محکوم نمودند.

حجت الاسلام و المسلمین شیخ حمید جلالا در سخنرانی خود بیان کرد: صهیونیستها سعی دارند مردم جهان را به بردگی خود بکشند و هر جایی که رفتند به دروغ و نیرنگ، در مرحله اول نشان دادند که آنها خیر خواه آن مردم بوده اما بعد از مدتی، مردم از طریق رفتار و کردار آنها متوجه شدند که برعکس بوده، بلکه خونخوار هر ملت هستند. در واقع در این شرایط وظیفه هر انسان آزاده‌خواهی است که بر علیه ظلم ایستادگی کند و عملکرد صهیونیست‌ها را سرکوب کنند. هنگامی که جهان در این تاریکی بوده ناگهان نوری از کشور ایران تابید و به مبارزه با استکبار جهانی پرداخت و این شخصیت کسی غیر از امام خمینی(قدس سره) نیست.

شیخ خلیفه خمیسیکی از بزرگان اهل سنت بیان کرد: برادران و مسلمانان فلسطین مدت زیادی هست که تحت فشار و آزار و اذیت اسرائیلی‌ها بوده و هستند و خداوند متعال به ما دستور داده که باید از امثال اینها حمایت کنیم و الآن وظیفه من و شما است که تا آنجایی که می‌توانیم برای آنها دعا کنیم و برای نجات آنها متحد شویم. در حال حاضر شما مشاهده می‌کنید که چه ظلمی به این مردم می‌شود ظلمی که قابل تحمل نیست. نوزادان و کودکان بی‌گناهی را میبینید که بی‌رحمانه قتل و عام می‌شوند این کودکان معصوم به چه گناهی کشته می‌شوند. ما مسلمانان در قبال این نوع ظلم وظیفه داریم که با اتحاد همانند ید واحد در مقابل این نوع ظلم ساکت نباشیم.

شایان ذکر است این نشست با ارائه قطعنامه محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی پایان یافت.