دیدار مدیران تشکل‌های فرهنگی جامعةالمصطفی با قائم‌مقام رئیس جامعةالمصطفی

مدیران تشکل‌های فرهنگی جامعةالمصطفی با حجت الاسلام والمسلمین خالق پور، قائم مقام رئیس جامعةالمصطفی دیدار و گفتگو کردند.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خالق‌پور در جمع تشکل‌های فرهنگی المصطفی ضمن اشاره به اهمیت پاسخ به شبهات مرتبط با موضوع فلسطین، تبیین حقایق را مهم‌ترین رسالت فعلان فرهنگی دانست و تبیینی از بارزترین شبهات مطرح در این عرصه ارائه نمود.

وی بر لزوم بهره‌گیری از زبان لین در بیان معارف و مسائل تأکید و تجلی وحدت در امت اسلامی را بسیار مهم ارزیابی نمود و یادآور شد: در همه مسائل امت اسلامی به‌ویژه مسئله فلسطین باید مراقب فتنه مرزبندی‌های شیعی سنی و رویکردهای وحدت‌شکن باشیم.

قائم‌مقام رئیس جامعةالمصطفی بررسی و پاسخ به شبهات و انعکاس پاسخ‌های دقیق در میان جوامع و بهره‌گیری از ابزارهای نوین ارتباط‌جمعی به‌ویژه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را از مسئولیت‌های مهم و خطیر تشکل‌ها و فعالان فرهنگی جامعةالمصطفی توصیف نمود.

 

 ویژگی‌های بارز و منحصربه‌فرد عملیات طوفان الاقصی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خالق پور در ادامه ضمن اشاره به ویژگی‌های بارز و منحصربه‌فرد عملیات طوفان الاقصی، یادآور شد: عملیات طوفان الاقصی برای نخستین‌بار در تاریخ تأسیس رژیم غاصب، دولت صهیونیستی را از هم گسست. دولتی که بیش از ۱ سال توانسته بود در مقابل منتقدان و معارضانش بایستد، بعد از عملیات طوفان الاقصی در کمتر از ساعتی از هم فروپاشید.

قائم‌مقام رئیس جامعةالمصطفی ازبین‌رفتن هیمنه نظامی و اطلاعاتی رژیم غاصب صهیونیستی و فروپاشی شبکه اطلاعاتی موساد را از دیگر شگفتی‌های طوفان الاقصی دانست و تصریح کرد: سیستم اطلاعاتی پرمدعای موساد که نتوانست نسبت به اوضاع اطراف خود اشراف اطلاعاتی داشته باشد، آبرویش در نظام بین‌الملل رفت.

وی با تأکید بر این که عملیات طوفان الاقصی شبکه رسانه‌ای و اطلاعاتی جهان را تحت‌الشعاع خود قرار داد، یادآور شد: تا سه شبانه‌روز، تمام رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در شوک فرورفته، صرفاً تولیدات جبهه مقاومت فلسطین را منعکس می‌کردند؛ عملیات طوفان الاقصی برای اولین‌بار اهرم رسانه را از استکبار جهانی ربود و جریان مقاومت را جهانی و تمام چشم‌های جهان را به سمت سرزمین‌های اشغالی معطوف ساخت که در ادامه خروش خشم جهانی را علیه صهیونیسم به دنبال داشت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خالق پور در ادامه به دسیسه‌های شوم استکبار جهانی در کوچاندن اجباری مردم غزه به سرزمینی خارج از فلسطین اشاره نمود و اظهار داشت: دولت رژیم صهیونیستی بر آن بود تا سرزمین فلسطین را پاک‌سازی قومی نموده، بومیان این منطقه را به‌اجبار به بخشی‌هایی از مصر و اردن انتقال دهند.

 

طوفان الاقصی عملیاتی پیش‌دستانه در مقابل آرایش نظامی صهیونیسم

وی طوفان الاقصی را عملیاتی پیش‌دستانه برای برهم‌زدن آرایش نظامی دشمن صهیونیستی در هجمه به سرزمین غزه عنوان کرد و ابراز داش: بعد از حرکت پیش‌دستانه حماس، اتحاد جبهه مقاومت اسلامی با مقاومت فلسطین عرصه را بر رژیم غاصب صهیونیستی تنگ کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خالق پور تصریح کرد: در این بزنگاه دشمن صهیونیستی تنها یک راه دارد و آن هم همراه‌سازی افکار عمومی جهان به نفع خود و علیه مقاومت است؛ این مهم نشان‌دهنده جایگاه والای تبیین و روشنگری به‌ویژه در فضای مجازی و رسانه است.

قائم‌مقام رئیس جامعةالمصطفی صیانت از افکار پاک جهانیان در حمایت از مقاومت فلسطین و محکومیت رژیم صهیونیستی را بسیار مهم ارزیابی نمود و تصریح کرد: بر تشکل‌ها و انجمن‌های علمی و فرهنگی لازم است تا خروش خشم جهانی علیه رژیم صهیونیستی را در میان ملت‌های آزاده جهان تقویت و از آن صیانت نمایند.

 

 ضرورت تجلی احساسات در منزلگاه تعقل

وی جوش‌وخروش ملت‌های آزاده جهان در مقابل زیاده‌خواهی‌های استکبار جهانی و جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی را بسیار ضروری توصیف نمود و یادآور شد: امت اسلامی در مقابل جنایات رژیم غاصب صهیونیستی باید همچون ید واحد مستحکم و استوار ایستادگی نماید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خالق پور در بخش پایانی سخنان خود تجلی احساسات در منزلگاه تعقل را از ضروریات روشنگری‌های فرهنگی و هدایت جریان افکار عمومی دانست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضایی، مدیرکل فرهنگی جامعه المصطفی در ابتدای جلسه تشکل‌های فرهنگی با قائم‌مقام رئیس جامعةالمصطفی، به موضوع فلسطین، ضرورت حمایت از مردم غزه و مبارزه با صهیونیسم جهانی و رژیم جانی و کودک کش صهیونیستی اشاره نمود و اظهارداشت: علی‌رغم تمام جنایت‌های صورت‌گرفته، عملیات طوفان الاقصی پیروزی بی‌نظیر مقاومت فلسطین در ۷۵ سال اشغال رژیم صهیونیستی بود.

وی افزود: علی‌رغم این که دولت‌های عربی که در آغاز اشغال فلسطین نتوانستند حتی ۶ روز در مقابل رژیم تازه‌تأسیس صهیونیستی ایستادگی نمایند؛ امروز جهان شاهد ایستادگی و مقاومت تنها یکی گروه از گروه‌های فلسطینی تحت عنوان حماس در مقابل رژیم تا بن دندان مسلح اطلاعاتی و نظامی صهیونیستی است.

مدیرکل فرهنگی جامعه المصطفی در ادامه گزارشی از تأسیس ستاد فلسطین در جامعةالمصطفی ارائه و بررسی و تبیین وظایف و رسالت مجموعه‌های فرهنگی جامعه المصطفی در این برهه حساس تاریخی در دفاع از مردم مظلوم فلسطین را از مهم‌ترین راهبردهای این ستاد عنوان کرد.

وی کار رسانه‌ای را بسیار مهم و از رسالت‌های سنگین مجموعه‌های فرهنگی ارزیابی نمود و اظهار داشت: رساندن مظلومیت ملت فلسطین در غزه و کرانه باختری و تبیین جنایات رژیم صهیونیستی امر مهمی است که باید موردتوجه فعالان فرهنگی قرار گیرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضایی تبیین درست و دقیق مسئله فلسطین و فعال‌سازی گروه‌های مردمی در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی، تلاش برای اخراج دیپلمات‌های رژیم جعلی صهیونیستی از دول اسلامی را بسیار مهم دانست.

وی ضمن اشاره به اهمیت اعلام آمادگی برای دفاع از ملت مظلوم فلسطین، برپایی مجالس دعا و قرائت قرآن را بسیار ضروری توصیف نمود و تصریح کرد: در کنار تقویت حمایت‌های مردمی باید حمایت‌های دولتی نیز فعال و بحث تحریم کالاهای رژیم غاصب صهیونیستی جدی گرفته شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضایی بر اهمیت اقدامات خبرساز و تولید محتواهای خبری تصریح و اجتماع کودکانه برای حمایت از کودکان فلسطینی، اجتماع بانوانی برای حمایت از بانوان و اجتماع کادر درمان در حمایت از پزشکان فلسطینی را از جمله رویکردهایی عنوان کرد که می‌تواند موردتوجه قرار گیرد.