در پیش نشست علمی جشنواره شیخ طوسی تصریح شد:

کتب روانشناسی غرب پاسخگوی نیازهای جامعه اسلامی نیست

یکصد و سیزدهمین پیش نشست علمی جشنواره بین المللی شیخ طوسی با ارائه آقای دکتر منتظر القائم، با حضور طلاب فعال پژوهشی خواهر، در سالن جلسات یک جامعة المصطفی نمایندگی اصفهان برگزار گردید.

در این جلسه عضو هیأت علمی و استاد تمام دانشگاه اصفهان پیامبر اکرم (صلی الله علیه آله) را اولین شخصیت تمدن ساز در جهان اسلام خواند و ابراز داشت: سبک زندگی اسلامی باید به گونه ای باشد که شخصیت هایی همچون حسن نصرالله، خانم بنت الهدی صدر، علامه مجلسی ها خروجی آن باشد.

وی ادامه داد: در کشور مان ایران مجتهد اقتصاد دان کم داریم .باید افرادی پرورش داده شوند که بتوانند در این موضوع نظریه پردازی نمایند نه اینکه دست خورده های غرب را کپی نمایند.

دکتر منتظر القائم، انقلاب اسلامی را یک خیزش عظیم در برابر مدرنییته دانست و گفت: هر کدام از طلبه های المصطفی باید در بلاد خود مجلاتی در زمینه تمدن سازی منتشر نمایند. کتب روانشناسی غرب پاسخگوی نیازهای جامعه انسانی و اسلامی نیست و جامعه ی اسلامی باید از متون قرآن و نهج البلاغه بعنوان گنجینه های اسلام بهترین بهره برداری را نمایند و متونی استخراج نمایند که در آن نظریه پردازی شده باشد.

وی با تاکید بر ضرورت تمرکز پژوهشگران در چهار عرصه ی اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی، خاطرنشان کرد: بنا بر فرموده مقام معظم رهبری(مدظله العالی) جمهوری اسلامی ایران باید به قله های علم و دانش دست یابد.