دیدار رئیس نمایندگی خراسان با نماینده وزارت خارجه در شمال و شرق کشور

رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان با حضور در نمایندگی وزارت امور خارجه در مشهد با دکتر احمد معصومی‌فر رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین صالح ضمن تبریک انتصاب ایشان در سمت جدید، با معرفی فعالیت ها و دستاوردهای جامعه المصطفی العالمیه به عنوان یک نهاد علمی حوزوی در عرصه بین‌الملل اظهار داشت: باتوجه به ظرفیت های بین المللی مشهد مقدس، شایسته است شورای نهادهای فعال در عرصه بین الملل به منظور هم فکری و هم افزایی در استان خراسان رضوی تشکیل شود و تعامل وهمکاری این نهادها در پروژه‌های مشترک بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: المصطفی با برخورداری از یک ظرفیت علمی و فرهنگی در عرصه بین‌الملل، بازوی توانمند جمهوری اسلامی ایران جهت برقراری ارتباطات بین‌المللی است و امروز به واسطه حضور بزرگترین نمایندگی المصطفی در مشهد مقدس، این ظرفیت بی نظیر در اختیار استان خراسان قرار گرفته است.

نماینده المصطفی همچنین به ظرفیت علمی نمایندگی جامعة المصطفی در مشهد در برگزاری دوره های کوتاه مدت و فرصت های مطالعاتي اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از همکاری های تاثیر گذار بین دو مجموعه برگزاری دوره های کوتاه مدت برای فعالان فرهنگی، اساتید، دانشجویان وعلمای کشورهای جهان است .

در ادامه رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور اظهار داشت: حقیقتا جامعه المصطفی العالمیه یکی از رویش‌های افتخار آمیز انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران است و شاهدیم که برکات خدمات المصطفی و طلاب و دانش آموختگان این نهاد فاخر روز به روز قوی‌تر و سازمان یافته تر در عرصه بین الملل تجلی می‌کند.

وی افزود: ما وظیفه خود می دانیم در حوزه دیپلماسی نرم در کنار شما باشیم و خرسندیم که در مشهد میزبان بزرگترین نمایندگی المصطفی هستیم.

دکتر معصومی فر ادامه داد: سطح ارتباطات طرفینی باید توسعه یابد و برای این مهم باید پروژه‌های مشترک عملیاتی تدوین شود.

وی تصریح کرد: امروز علاقه پژوهشگران به رشته‌های علوم سیاسی در حوزه خاورمیانه و غرب آسیا به شدت زیاد شده است. لذا تعریف دوره های کوتاه مدت در این باب می تواند تصورات بین المللی را پیرامون معرفی ایران اسلامی به عنوان ام القرای علوم اسلامی و شیعی در جهان تغییر دهد.

در این دیدار همچنین پیرامون ساماندهی امور کنسولی طلاب و دانشجویان غیرایرانی، همکاری در حوزه آموزش‌های کوتاه و فرصت های مطالعاتی با موضوعات مرتبط با غرب آسیا، خاورمیانه، ایران شناسی، ادیان، شیعه شناسی و … جشنواره‌ها و همایش‌های بین‌المللی، تعامل در بازدیدها و هماهنگی حضور و دیدارهای میهمانان و شخصیت‌های بین‌المللی از نمایندگی‌های طرفین در مشهد به ویژه هماهنگی دیدار سفرای ایران اسلامی از نمایندگی المصطفی در خراسان، برگزاری تورهای نخبگانی در حوزه دین پژوهی گفتگو و تبادل نظر شد.

وزارت خارجه در شمال و شرق کشور