نمایندگی جامعةالمصطفی مقام برتر دانشگاه خصوصی در کنفرانس توسعه اقتصادی افغانستان

نمایندگی جامعة المصطفى افغانستان با مشارکت در کنفرانس علمی- ملی توسعه اقتصادی در افغانستان که در دانشگاه پکتیا برگزار شده بود، مقام اول و عنوان دانشگاه برتر خصوصی افغانستان را از جهت ارایه مقالات و مشارکت در آن کسب نمود.

اولین کنفرانس و همایش علمی ملی توسعه اقتصادی در افغانستان به مدت سه روز در دانشگاه پکتیا در ولایت پکتیا، که از دانشگاه‌های بزرگ و  معتبر افغانستان است، برگزار گردید.

در این کنفرانس علمی اکثر قریب به اتفاق دانشگاه‌های دولتی و خصوصی افغانستان مشارکت کرده بودند و در مراسم افتتاحیه آن هفت وزیر از امارت اسلامی، مقامات دولتی ولایت پکتیا و تمام روسا و معاونین تحقیقات دانشگاه‌های دولتی و عده‌ زیادی از روسا و  معاونین دانشگاه‌های خصوصی حضور داشتند.

در این کنفرانس علمی، نمایندگی جامعه المصطفی افغانستان با ارائه‌ شش مقاله در میان دانشگاه‌های خصوصی مقام اول را از جهت مشارکت در کنفرانس بدست آورد. لذا به دعوت رسمی دبیرخانه کنفرانس، حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالحمید ثابت رئیس نمایندگی جامعه المصطفی افغانستان، همراه با معاون پژوهش، رئیس مرکز پژوهشی و آمر دیپارتمنت ثقافت اسلامی برای ارائه سخنرانی و دریافت لوح تقدیر، در این کنفرانس علمی شرکت کرده بودند.

نماینده جامعه المصطفی افغانستان تنها رئیس دانشگاه خصوصی بود که به نمایندگی از تمام دانشگاه‌های خصوصی افغانستان در مراسم اختتامیه به ایراد سخن پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین سیدعبدالحمید ثابت در ابتدای سخنان خود ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت عده‌ زیادی از هموطنان افغانستان در حوادث سلسله وار زلزله‌های هرات و آرزوی شفای عاجل برای مجروحان این حوادث، برای شهدای انتفاضه فلسطین آرزوی علو درجات و برای مجروحان آن شفای عاجل و صحت کامل از خداوند متعال استدعا نمود.

وی در ادامه بر اهمیت برگزاری کنفرانس‌ها و همایش‌های علمی در افغانستان تأکید نموده و برگزاری اولین کنفرانس علمی توسعه اقتصادی در افغانستان را گام ضروری و موثر توصیف کرد و آرزو نمود که نتایج این کنفرانس بتواند راهکارها و راهبردهای خوبی را در جهت توسعه اقتصادی افغانستان در اختیار مسئولین قرار دهد.

حجت الاسلام والمسلمین ثابت همچنین ضمن تأکید بر وحدت ملل اسلامی و ضرورت توجه به امت واحده اسلامی، بیان داشت: نمایندگی جامعه المصطفی افغانستان، این کشور را وطن خود می‌داند و باتوجه به نیروهای انسانی خبره و متخصص و نیز امکانات نسبتا خوبی که دارد، تلاش می‌کند در جهت گسترش علم و معارف دینی و نیز نهادینه کردن فرهنگ تحقیق و پژوهش در افغانستان گام‌های جدی و اساسی بردارد.

در اختتامیه محفل نمایندگی جامعه المصطفی افغانستان گواهی کسب مقام اول و عنوان دانشگاه برتر مشارکت کننده در کنفرانس در میان دانشگاه‌های خصوصی، از سوی دبیرخانه کنفرانس به نماینده جامعةالمصطفی تقدیم گردید و علاوه بر این گواهی به ایشان و هیأت همراه لوح سپاس جهت شرکت و سخنرانی در کنفرانس اعطا شد.