مراسم سوگواری سالگرد وفات حضرت فاطمه معصومه(س) در افغانستان

مراسم سوگواری به مناسبت وفات کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) با حضور اساتید و کارمندان در نمایندگی جامعه المصطفی افغانستان برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام سید آقا حسن حسینی به جایگاه حضرت فاطمه معصومه(س) در روایات ائمه معصومین(ع) پرداخت و بیان داشت: حضرت معصومه(س) از جمله بانوان بزرگی است که در روایات حضرات معصومین(س) به جایگاه و منزلت والای او اشاره شده است، روایات در فضیلت کریمه اهل بیت(س) به سه دسته قابل تقسیم است، روایاتی که قبل از ولادت آن بانوی بزرگوار در وصف ایشان بیان شده، روایاتی که در فضیلت زیارت آن حضرت وارد شده و روایاتی که مقام شفاعت را برای ایشان بازگو می‌نماید.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه در روایات برای زیارت حضرت معصومه(س) ثواب های بزرگی نقل شده است به روایاتی اشاره نمودند از جمله روایت امام رضا(ع) که پاداش زیارت را بهشت مطرح نموده است آنجا که فرمود: کسى که حضرت فاطمه معصومه(س) را زیارت کند پاداش او بهشت است. در روایت دیگری امام جواد(ع) می فرماید: کسى که عمه ام را در قم زیارت کند پاداش او بهشت است. در روایت دیگر امام صادق(ع) می فرماید: من زارها عارفاً بحقّها فله الجنة.

سخنران این نشست در پایان به مقام شفاعت حضرت معصومه(س) در قیامت اشاره نموده و گفت: امام رضا(ع) در زیارت نامه حضرت معصومه(س) ویژگی شفاعت را برای آن بانوی بزرگوار بیان نموده است، آنجا که میخوانیم: «یَا فَاطِمَةُ اشْفَعِی‏ لِی فِی الْجَنَّةِ فَاِنَّ لَکِ عِنْدَ اللهِ شَأْناً مِنَ الشَّأْنِ ؛ ای فاطمه معصومه ! برای من نزد خدا درباره بهشت شفاعت کن« ؛ به درستى که براى تو نزد خدا مقامى از مقامات بلند است.». در روایت دیگری امام صادق(ع) نیز به مقام شفاعت کریم اهل بیت اشاره می نماید: زنى از فرزندان من در قم از دنیا مى رود که اسمش فاطمه دختر موسى است و به شفاعت او همه شیعیان من وارد بهشت مى شوند.