آیت الله کعبی:

فلسطین خط اول مقاومت تمدنی در برابر جبهه استکبار است

نشست تبیینی با موضوع بررسی پیروزی های اخیر محور مقاومت و شکست مفتضحانه رژیم جعلی و جنایتکار صهیونیستی از سوی معاونت فرهنگی تربیتی مجتمع آموزش عالی علوم انسانی اسلامی برگزار گردید.

آیت الله کعبی در این نشست، فلسطین را خط اول مقاومت تمدنی در برابر جبهه استکبار دانست و ابراز داشت: ایستادگی در برابر استکبار دارای فرایند زمانی است و در یک بازه بلند مدت اتفاق می افتد. امت اسلامی نسبت به این مسئله دوران پر فراز و فرودی را گذرانده است. در دوران دولت های استبدادی وابسته، اگر حرکتهایی تحت فتوای مراجع عظام نیز شکل می گرفت، تاثیر محدودی داشت و نمی توانست کل امت را بسیج نماید.

وی عملیاتی شدن فتوای علما را نیازمند پشتیبانی از یک نظام سیاسی مقتدر دانست و تصریح کرد: با استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران مفهوم مقاومت، ایثار و ایستادگی امت اسلامی در برابر دشمنان بر اساس آموزه های اسلامی باتولید شد و میدان واقعی مقاومت در دوران حماسه دفاع مقدس در برابر جبهه استکبار تبلور یافت.

عضو مجلس خبرگان رهبری، تمدن نوین اسلامی را هم ذات انقلاب اسلامی دانست و گفت: نزدیک به ۴۵ سال ملت ایران و امت اسلامی با محوریت انقلاب اسلامی و با هدایت و پرچمداری امام راحل و سپس رهبر فرزانه انقلاب، در حال ایستادگی در برابر دشمنان اسلام و حرکت در مسیر الهی است.

سخنران نشست در ادامه خاطرنشان کرد: هنگامی که در عراق آیت الله العظمی سیستانی فتوای جهاد کفایی در برابر داعش را صادر می نماید به پشتیبانی نظامی مقتدر و جبهه مقاومت بود که فتوای ایشان به تشکیل حشدالشعبی انجامید.

آیت الله کعبی جهان امروز را قابل تقسیم به دو بلوک استکبار به سرکردگی امریکا و صهیونیسم بین الملل و جبهه اسلام ناب محمدی با گفتمان جهانی انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: طوفان الاقصی در حقیقت برخورد تمدنی میان این دو جبهه جهانی است. امروز خط مقاومت مملو از جوانان مومن، مجاهد، ایثارگر، ولایت مدار، انقلابی و عاشق است که در مکتب شهید عماد مغنیه و سردار شهید سلیمانی تربیت یافته اند.

وی تولید قدرت فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، بین المللی، حقوقی، قضایی، امنیتی و دفاعی را از محورهای مختلف نقش آفرینی در جبهه مقاومت برشمرد وابراز داشت: امروز جبهه اسلام قوی تر از هر زمان شده و جبهه استکبار و صهیونیزم متزلزل گردیده است. جبهه مقاومت قدرت برتر ایدئولوژیک در منطقه است و غزه را باید خط مقدم تمدنی بدانیم.

عضو جامعه مدرسین در ادامه به مولفه های تمدن آفرین اشاره کرد و ابراز داشت: رسالت جامعةالمصطفی آماده سازی امتی است که بر پایه معنویت، عدالت، عقلانیت، نگاه تمدنی، ایمان، اخوت، حکمت و حضور در میدان باید ساخته شوند.

وی حمایت از طوفان الاقصی را وظیفه همه مسلمانان دانست و تاکید کرد: امروز همه محورهای مقاومت در حال انجام هدفمند وظایف خود هستند و ابتکار عمل را در اختیار دارند.

آیت الله کعبی در پایان با اشاره به کشتار بی رحمانه مردم مظلوم غزه و نابودی سرزمین فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی، خاطرنشان کرد: امروز یک هولوکاست واقعی توسط صهیونیست ها علیه ملت مظلوم غزه در حال اجراست که بر خلاف همه معاهده های بین المللی و با پشتیبانی دولت امریکا صورت می گیرد. البته این کشتار هیچ دستاوردی برای رژیم صهیونیستی نداشته و تنها موجب بیداری ملت های جهان و انشالله زمینه ساز ظهور حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی) خواهد بود.