رئیس نمایندگی جامعة المصطفی در خراسان:

فرصت تاریخی برای تهاجم همه جانبه به دشمن صهیونیستی و حمایت از فلسطین

به دنبال جنایات پی در پی اخیر رژیم غاصب صهیونیستی و کشتار و نسل کشی وحشیانه مردم بی دفاع غزه و فلسطین اشغالی به همت معاونت پژوهش و پژوهشکده بین المللی امام رضا علیه السلام نمایندگی جامعه المصطفی در خراسان نشست علمی با موضوع «طوفان الاقصی، مقاومت حکیمانه» با ارائه آیت الله سیدابوالفضل طباطبایی اشکذری و حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا صالح رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان با حضور جمعی از نخبگان پژوهشی و نویسندگان خواهر و برادر غیرایرانی به صورت حضوری و مجازی در سالن کنفرانس ساختمان مرکزی نمایندگی خراسان برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام والمسلمین صالح ضمن ارائه تحلیلی با اشاره به برخی از علل شروع عملیات طوفان الاقصی، ویژگی‌ها، دستاوردها و پیامدهای آن و سناریوهای احتمالی دشمن اظهار داشت: نکته اول اینکه این عملیات ” طوفان الاقصی ” نام گذاری شد و شما می دانید که در ماه های اخیر اهانت های زیادی به مسجد الاقصی شده بود و حتی تهدید به تخریب مسجدالاقصی کرده بودند. از سوی دیگر آمریکایی ها برای همگام سازی جهان اسلام و پروژه عادی سازی صلح با اسرائیل با محوریت سعودی اقدامات خطرناکی را آغاز کرده بودند که می‌بایست این توطئه از بنیان ویران می‌شد زیرا اگر این پروژه انجام می‌شد منجر به تثبیت اسرائیلی‌ها می شد.

وی افزود: نکته مهم که در خصوص زمان آغاز این عملیات این بود که باتوجه به تحولات و بحران های سياسي اجتماعی در داخل سرزمین های اشغالی رژیم صهیونیستی سست‌ترین زمان خودش را می گذراند و بالای ۴۰ تظاهرات صدهزار نفری داخلی در این ایام در اعتراض به سیاست‌ها و اقدامات کابینه نتانیاهو برگزار شده بود و یک تزلزل داخلی در آنجا رخ داده بود و حماس این را با هوشمندی و کار اطلاعاتی دقیق تشخیص داد و یک رسوایی اطلاعاتی بی نظیر برای صهیونیست‌ها را رقم زد.

حجت الاسلام والمسلمین صالح ادامه داد: اینکه حماس، عملیات ترکیبی شامل سایبری، موشکی و هوایی و دریایی را با هم انجام داد نشان دهنده رشد بی نظر تکنیکی و رشد اقتدار محور مقاومت و حماس بود. نکته دیگر سرعت بالای غافلگیری در این عملیات بود که تا دشمن به خودش نیامده بود نیروهای حماس تا عمق ۱۰ کیلومتری مناطق اشغالی نفوذ کردند.

وی اضافه کرد: قبلا عملیات و جنگ در مرزها و غزه بود امروز در عمق ۱۰ کیلومتری خاک فلسطین اشغالی در قلب اسرائیلی‌ها عملیات انجام شد که اینها از لحاظ ارزش نظامی قابل توجه و نشان دهنده برتری نسبت به دشمن است. اما اسرائیل با نهایت عجز کارکردگرایی بمب های چند تنی خودرا روی بیمارستان می ریزد که از نظر نظامی فاقد کمترین ارزش نظامی وعملیاتی است.

رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: ” لَا يُقَاتِلُونَكُمْ جَمِيعًا إِلَّا فِي قُرًى مُحَصَّنَةٍ أَوْ مِنْ وَرَاءِ جُدُرٍ ” (یهودان از ترس) بر جنگ با شما جمع نمی‌شوند مگر در قریه‌های محکم حصار یا از پس دیوار(دشمنی مکر وحیله وجاسوسی) ، کارزار بین خودشان سخت است، شما آنها را جمع و متّفق می‌پندارید در صورتی که دلهاشان سخت متفرق است، زیرا آن قوم دارای فهم و عقل نیستند. و واقعیت نیز این است که اسرائیلی‌ها قومی ترسو و پراکنده هستند که اهل تعقل نیستند و این یک دستاورد دیگر از عملیات طوفان الاقصی با تحمیل خسارت های مالی و جانی برای شمن است.

 

 بی‌تفاوتی نسبت به مسئله فلسطین جایز نیست

حجت الاسلام والمسلمین صالح عنوان کرد: امروز این اتفاقات یک مسئولیتی را بر دوش ما می گذارد کخ در برابر خداوند و تاریخ بشریت مسئول هستیم و چیزی که از نظر من باید امروز طلاب به آن توجه ویژه داشته باشند این است که اولا ما نباید نسبت به این ماجرا بی‌تفاوت باشیم و هرکس به اندازه توانایی های خودش باید در این مسیر کمک کند و جهاد با مال و زبان و قلم و مادی ومعنوی الان واجب است. در بیان و مخاطب قرار دادن روشنگری کشورهایی که شما با آنها ارتباط دارید لازم است که یک تهییج و یک تشویق جهانی انجام دهید و شبکه های مجازی فرصت بسیار خوبی را در اختیار ما گذاشته اند.

وی اظهار داشت: امروز جامعةالمصطفی آماده استقبال از طرح‌ها و ایده‌های علاقمندان در این حوزه است. همچنین طلاب با تولید محصولات رسانه ای به زبان های مختلف به میدان بیایند و اگر هم روزی قرار شد به فرمان رهبر معظم انقلاب حرکت کنیم ان شاالله همه ما آماده هستیم.

 

امروز؛ بهترین زمان و فرصت برای جهاد تبیین است

رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان متذکر شد: اگر امروز جهاد تبیین انجام نشود پس کی به درد می خورد؟ شما شاهد هستید که حتی غیرمسلمان ها هم امروز به میدان آمده اند و ما به عنوان جامعةالمصطفی (ص) باید بیش از سایران در این حوزه فعال باشیم.

وی خاطر نشان کرد: ما امروز باید کار های دیگر را بر زمین بگذاریم و همه علم پشتیبانی از محور مقاومت را برداریم و این روحیه را به تمام جهان اسلام منتقل کنیم و اگر ما با قلم و قیام خودمان تمام ملت های جهان اسلام را آماده کمک و قیام و حرکت کنیم این یک کمک بزرگ به ملت فلسطین مظلوم است.