رئیس جامعةالمصطفی:

جنایات رژیم صهیونیستی در غزه از فجایع کم‌نظیر تاریخ است

اعضای شورای سیاست‌گذاری کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای ظهر امروز با رئیس جامعةالمصطفی دیدار کردند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی در این دیدار ضمن تقدیر از تلاش همه اعضای این شورا و بزرگداشت شهدای مظلوم غزه، ابراز داشت: جنایاتی که در نوار غزه رخ می‌دهد از فجایع کم‌نظیر تاریخ است، به نحوی که نسل‌کشی علیه افراد غیرنظامی و زنان و کودکان در برابر چشم جهانیان صورت می‌گیرد اما همه نهادهای مسئول، سکوت اختیار کرده اند، همه می‌دانیم اگر درصدی از این جنایات در کشورهای مدعی حقوق بشر رخ می‌داد، چه غوغایی برپا می‌شد اما نظام ظالمانه حاکم بر جهان هیچ عکس‌العملی نسبت به این اتفاقات از خود نشان نمی‌دهد.

وی جبهه تقابل میان حق و باطل را امروز آشکارتر از هر زمان دیگری دانست و ابراز داشت: همواره رژیم صهیونیستی با استفاده از تسلط رسانه‌ای تلاش کرده است چهره حق به جانب داشته باشد اما هم‌اکنون افکار عمومی همه مردم جهان به خوبی حقایق را تشخیص می‌دهند و در تمام نقاط دنیا، حتی کشورهای اروپایی و امریکا نیز جنایات رژیم صهیونیستی توسط ملت‌ها محکوم می‌گردد.

رئیس المصطفی تقابل میان حق و باطل را یک رویارویی تمدنی دانست و تصریح کرد: تمدن مادی که سلطه خود را با استعمار و برتری نظامی و رسانه‌ای بدست آورده است، ارائه هیچ نسخه بدیلی را برای زندگی بشر برنمی‌تابند و در این زمینه نیز از هیچ نقطه‌ای جز دنیای اسلام احساس خطر جدی نمی‌کند. بنابراین قرار دادن یک رژیم جعلی و غاصب در منطقه ما و قلب دنیای اسلام برای آنان ضروری است تا جایی که رئیس جمهور امریکا اذعان می‌دارد اگر رژیم اشغالگر قدس وجود نداشت نیز باید امروز آن را ایجاد می‌کردند.

وی پیروزی انقلاب اسلامی را برهم زننده بسیاری از معادلات تمدنی غرب دانست و افزود: رژیم جعلی صهیونیستی که در مدت ۶ روز ارتش سه کشور قدرتمند منطقه را درهم شکست و در همین مدت سرزمین‌های تحت اشغال خود را سه برابر نمود، امروز در برابر جریان مقاومت، برای ورود به یک منطقه کوچک جغرافیایی طی چندین هفته عاجز است.

حجت الاسلام والمسملین دکتر عباسی انقلاب اسلامی را تنها داعیه دار یک تمدن الهی قرآنی در برابر تمدن مادی و ضد انسانی غرب دانست و تصریح کرد: تمدن مادی استوار بر اصل منفعت‌طلبی و لذت‌جویی، برای کسب منافع خود حاضر به عبور از همه مرزهای اخلاقی است. اما منشور تمدن الهی، قرآن کریم است و شما عزیزان با برگزاری این کنگره، نقش مهمی در ارائه چهره حقیقی از قرآن و اندیشه یک عالم مسلمان فرزانه و یک رهبر حکیم در جهان اسلام ایفا می‌نمایید. برگزاری این کنگره یک اقدام تمدنی ارزشمند است و جای تقدیر و تشکر دارد.

وی میزان اعلام آمادگی مراکز و نهادهای مشارکت‌کننده در کنگره اندیشه‌های قرآن امام خامنه‌ای را نشان دهنده اهمیت این کنگره دانست و یادآور شد: بازتاب رسانه‌ای‌ کنگره نیز باید به نحو مناسبی صورت گیرد و تنها نباید به برگزاری آن در فضای علمی و سازمانی بسنده نمود. جامعةالمصطفی نیز با همه ظرفیت‌های داخل و خارج از کشور خود در خدمت کنگره خواهد بود.

رئیس جامعةالمصطفی در پایان با اشاره به موضوعات خوب و روزآمدی که برای این کنگره انتخاب شده است، خاطرنشان کرد: موضوعاتی از جمله سبک زندگی و جایگاه زن و خانواده از مسائل روزی است که محل اصطکاک و مواجه ما با تمدن مادی غرب است. بلایی که از سوی غرب به جایگاه زن و خانواده وارد گردید، در تاریخ بشریت بی‌سابقه است و تمدن مادی در این زمینه باید در جایگاه متهم قرار گیرد.