به همت نمایندگی جامعة المصطفى در افغانستان برگزار شد؛

نشست علمی «چیستی برنامه درسی و نقش آن در پیشرفت مدارس علمیه»

نشست علمی «چیستی برنامه درسی و نقش آن در پیشرفت مدارس علمیه» توسط نمایندگی جامعة المصطفى افغانستان و در یکی از مدارس پیوسته نمایندگی برگزار گردید.

نشست علمی «چیستی برنامه درسی و نقش آن در پیشرفت مدارس علمیه» با کارشناسی سید آقا حسین حسینی و سردار حسین نظری و دبیری محمدعالم احمد زاده در سالن اجتماعات مدرسه علمیه رسول اعظم(صلی الله علیه و آله) ولایت کابل که از مدارس پیوسته نمایندگی جامعة المصطفى افغانستان  است برگزار گردید.

سیدآقا حسن حسینی در ابتدای این نشست به بیان مفهوم برنامه درسی پرداخت و گفت: برنامه درسی به معنای طرح و نقشه راه  است که از وضعیت موجود برای رسیدن به هدف مطلوب ما را رهنمون می‌شود.

وی در ادامه به بیان عناصر برنامه درسی که شامل اهداف، محتوا، روش‌ها و شیوه‌های ارزشیابی است پرداخت و از نقش آن در بهبود برنامه‌‌های درسی  و نیز پیشرفت مدارس سخن گفت.

سردار حسین نظری کارشناس دیگر نشست به تبیین ویژگی‌های مدارس موفق اشاره نمود و برنامه‌های مدون، منطقی، مطابق با نیازهای جامعه و پژوهش محور بودن را از ویژگی‌های شاخص مدارس موفق دانست.

بررسی آسیب‌های برنامه های درسی برخی مدارس بخش پایانی این نشست علمی بود