به همت مؤسسه آموزش های کوتاه مدت و فرصت های مطالعاتی

وضعیت اسلام و مسلمانان در روسیه بررسی شد

نشست پژوهشی وضعیت اسلام و مسلمانان در روسیه در سالن اتحاد مؤسسه آموزش های کوتاه مدت و فرصت های مطالعاتی جامعةالمصطفی برگزار شد.

محمد  گالیم اف رئیس مؤسسه اخلاص باشقیرستان روسیه در نشست پژوهشی وضعیت اسلام و مسلمانان در روسیه که در سالن اتحاد برگزار شد، با بیان اینکه تاریخ یکی از علوم و دانش های مهم در جامعه است، اظهار داشت: بدون تردید تاریخ علمی است که هر اندازه بیشتر به آن دقت کنیم جامعه مستحکم تر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: روزهایی در تاریخ است که مساجد منهدم یا به مجموعه دیگر تبدیل می شد. اکنون شاهد شکوفایی و راه اندازی مساجد هستیم.

رئیس مؤسسه اخلاص باشقیرستان روسیه دین و مذهب را در روسیه آزاد دانست و در ادامه به معرفی فعالیت های مؤسسه اخلاص و دستاوردهای آن پرداخت.

وی با بیان اینکه نهج البلاغه به زبان های انگلیسی، فرانسه و زبان های دیگر ترجمه شده بود، استفاده از نهج البلاغه را مهم دانست زیرا در رساندن پیام ها به مخاطب بسیار تأثیرگذار است؛ بنابراین ترجمه آن برای فهم و درک بیشتر ضروری است.

گالیم اوف وحدت امت اسلامی را از جمله پیام ها و ضروریات ذکر کرد و به نصایح آیت الله العظمی خامنه ای در رابطه با ضرورت وحدت اسلامی اشاره نمود.

فراگیران دیگر دوره نخبگانی ارتباطی روسیه نیز اوضاع کلی مسلمانان روسیه را ترسیم کردند و بیان شد از دیرباز دین اسلام و مذهب عامل مهمی برای حفظ و ثبات امنیت و صلح بوده و امروز برای ما مسلمانان فرصت استثنایی است.