در درس اخلاق ویژه اساتید و کارکنان نمایندگی گلستان تصریح شد؛

ایمان، استقامت و پایداری کلید  پیروزی و درک نصرت الهی

درس اخلاق ویژه اساتید و کارکنان جامعه المصطفی العالمیه نمایندگی گلستان برگزار شد. در این برنامه که چهارشنبه 17 آبان ماه برگزار گردید، حجت الاسلام و المسلمین گرزین مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گلستان به ایراد سخن پرداخت .

وی در این درس به تبیین و تشریح آیاتی از سوره مبارکه آل عمران پرداخت و ابراز داشت : خداوند متعال در آیه شریفه “هَذَا بَيَانٌ لِلنَّاسِ وَهُدًى وَمَوْعِظَةٌ لِلْمُتَّقِينَ”قرآن کریم را مایه هدایت و رشد معرفی می نماید و نسبت به عمل به آموزه های حیات بخش آن برای نیل انسان به سعادت تاکید نموده و می فرماید :قرآن کریم بیانی است برای همه مردم و هدایت و اندرزی است برای پرهیزگاران!

حجت الاسلام و المسلمین گرزین با اشاره به کریمه ” إِنْ يَمْسَسْكُمْ قَرْحٌ فَقَدْ مَسَّ الْقَوْمَ قَرْحٌ مِثْلُهُ ” عنوان کرد : انسانها دائما در حال ابتلا و امتحانند و خداوند متعال در این آیه می فرماید اگر در میدان احد به شما جراحتی رسید و ضربه‌ای وارد شد به دشمنان شما نیز در میدان بدر جراحتی همانند آن وارد گردید. و ما این روزهای پیروزی و شکست را در میان مردم می‌گردانیم؛ چرا که این خاصیّت زندگی دنیاست؛ تا خدا، افرادی را که ایمان آورده‌اند، بداند و شناخته شوند و خداوند از میان شما، شاهدانی بگیرد.

وی در تبیین این مفهوم عنوان کرد: تلخی ها و شیرینی ها برای همه انسان ها است و مسلمانان و کفار هر دو از آن بهره دارند و علیرغم آنکه نمیتوانیم منکر وجود فساد و نابسامانی در کشور خود شویم ، می بینیم که در کشورهای دیگر چه میزان فساد و غارت و نابسامانی وجود دارد به حدی که بسیاری از مردمان آن کشورها با قرص خواب به استراحت می پردازند چرا که از آرامش حقیقی دور گشته اند!

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گلستان اظهار داشت: فتح ، نصر و پیروزی هدیه ای از جانب خدای متعال است که باید آن را غنیمت بدانیم لیکن نباید مغرور شویم چرا نصر تنها از جانب خدای متعال است و خود در قرآن کریم پس از کریمه “إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ” (هنگامی که یاری خدا و پیروزی فرارسد) تاکید می نماید که استغفار پس از فتح داشته باشید و مغرور و مفتون نگردید.

وی در تشریح این موضوع اظهار داشت: مقاومت، کلید پیروزی و نصر است و خداوند متعال شرط نزول برکات را در ایمان ،استقامت و پایداری می داند و می فرماید که “وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَىٰ آمَنُوا وَاتَّقَوْا لَفَتَحْنَا عَلَيْهِمْ بَرَكَاتٍ مِنَ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ”(و اگر اهل شهرها و آبادیها، ایمان می‌آوردند و تقوا پیشه می‌کردند، برکات آسمان و زمین را بر آنها می‌گشودیم).

حجت الاسلام و المسلمین گرزین در ادامه تصریح کرد : مجاهدان مظلوم و پیروز در غزه مصداق واقعی این آیه از قرآن کریم اند که می فرماید : “وَكَأَيِّنْ مِنْ نَبِيٍّ قَاتَلَ مَعَهُ رِبِّيُّونَ كَثِيرٌ فَمَا وَهَنُوا لِمَا أَصَابَهُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَمَا ضَعُفُوا وَمَا اسْتَكَانُوا  وَاللَّهُ يُحِبُّ الصَّابِرِينَ”(چه بسیار پیامبرانی که مردان الهی فراوانی به همراه آنان جنگ کردند! آنها هیچ‌گاه در برابر آنچه در راه خدا به آنان می‌رسید، سست و ناتوان نشدند (و تن به تسلیم ندادند)؛ و خداوند استقامت‌کنندگان را دوست دارد.)

وی در پایان تصریح کرد : وظیفه ما است که با حمایت حداکثری و حضور فعال در پویش های مرتبط ، با مردم مظلوم غزه و دیگر مظلومان عالم همدری نموده و استکبار و کشورهای ظالنم را منکوب نمائیم.