در مدرسه عالی خواهران  نمایندگی گلستان برگزار شد؛

 نشست علمی  «شاخصه های مبارزه با استکبار از منظر آیات قرآن»

 نشست علمی  "شاخصه های مبارزه با استکبار از منظر آیات قرآن" در مدرسه عالی خواهران  نمایندگی گلستان برگزار شد.

در این نشست که به مناسبت حملات وحشیانه و ددمنشانه رژیم غاصب صهیونیستی به مردم مظلوم غزه برگزار گردید، استاد نصیب الله عمراف مدیر گروه علمی تربیتی معارف اسلامی به ایراد سخن پرداخت.

وی در این نشست با اشاره به شاخصه های استکبار در قرآن کریم عنوان کرد : استکبار ستیزی از نگاه قرآن واجب است مانند اقامه نماز که به تکامل انسان می انجامد. استکبار ستیزی تکلیفی الهی است و موضوعی فقهی بشمار می رود چون فعل انسان است که از مکلف صادر می گردد.

دکتر عمراف افزود : از منظر قرآن استکبار ستیزی باید فعال و تهاجمی باشد تا به پیروزی برسیم. خداوند در قرآن می فرماید اگر در جنگ به طور تهاجمی وارد شویم دشمن فرار خواهد کرد زیرا آنها ترسو هستند و هیچکس را ندارند اما مسلمان دلش به خدا گرم است لیکن کافران اینگونه نیستند.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه عنوان کرد : ابتدایی بودن ، جهانی بودن و ابدی بودن از دیگر شاخصه های استکبار ستیزی بشمار میروند و این عناوین از مدالیل آیات قرآن کریم  برآمده است نظیر آیه شریفه ” وَمَا لَكُمْ لَا تُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَالْمُسْتَضْعَفِينَ مِنَ الرِّجَالِ وَالنِّسَاءِ وَالْوِلْدَانِ الَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنَا أَخْرِجْنَا مِنْ هَٰذِهِ الْقَرْيَةِ الظَّالِمِ أَهْلُهَا وَاجْعَلْ لَنَا مِنْ لَدُنْكَ وَلِيًّا وَاجْعَلْ لَنَا مِنْ لَدُنْكَ نَصِيرًا” (چرا در راه خدا، و (در راه) مردان و زنان و کودکانی که (به دست ستمگران) تضعیف شده‌اند، پیکار نمی‌کنید؟! همان افراد (ستمدیده‌ای) که می‌گویند: «پروردگارا! ما را از این شهر (مکه)، که اهلش ستمگرند، بیرون ببر! و از طرف خود، برای ما سرپرستی قرار ده! و از جانب خود، یار و یاوری برای ما تعیین فرما!)

در پایان نشست طلاب خواهر با امضای عهد نامه ای در راستای حمایت از مردم  مظلوم  فلسطین و اعلام انزجار از ددمنشی رژیم منحوس و کودک کش صهیونیستی که با جنایت اخیرش دل آزادگان جهان را سخت جریحه دار و متأثر ساخته است، ضمن محکومیت قاطع این سبعیت افسار گسیخته و تجاوز آشکار به کرامت انسانی مردم ستمدیده فلسطین شعار مرگ بر اسرائیل را سر دادند.