دیدار رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با رئیس جامعةالمصطفی

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با حضور در سازمان مرکزی جامعةالمصطفی با حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس جامعةالمصطفی در این جلسه ضمن خوشامدگویی به رئیس سازمان اوقاف و تبریک سالروز ولادت حضرت زینب کبری(سلام الله علیها)، یاد شهدای مقاومت اسلامی و شهدای مظلوم غزه را گرامی داشت.

وی در ادامه به معرفی جامعةالمصطفی پرداخت و برنامه‌های آموزشی، پژوهشی و بین المللی این مرکز علمی را تشریح نمود.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی با اشاره به همکاری علمی میان جامعةالمصطفی و صدها مرکز علمی و دانشگاهی ایران و جهان، خاطرنشان کرد: جامعةالمصطفی از ظرفیت‌های فراوانی بهره‌مند است که یکی از آنها آموزش زبان فارسی به غیرایرانیان است.

وی فارسی را زبان گفتمان انقلاب اسلامی و بسیاری از آثار علمی پیروان مکتب اهل بیت(علیهم السلام) خواند و یادآور شد: تا کنون چندصدهزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم از طریق تحصیل در جامعةالمصطفی زبان فارسی را آموخته‌اند که امروز این ظرفیت ارزشمند در اختیار بخش‌های مختلف کشور قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی در پایان با تأکید بر جایگاه فعالیت‌های علمی و تربیتی در جامعةالمصطفی به برگزاری سالانه رویدادهایی همچون جشنواره علمی پژوهشی شیخ طوسی و جشنواره قرآن و حدیث المصطفی اشاره کرد و تصریح کرد: جامعةالمصطفی به برکت انقلاب اسلامی تأسیس گردید و با میزبانی از ده‌ها هزار دانش‌پژوه از بیش از ۱۳۰ ملیت، فرصت بی‌نظیری را در تاریخ حوزه‌های علمیه مکتب اهل بیت(علیهم السلام) پدید آورده است.

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی نیز در این جلسه ضمن ابراز خرسندی از دیدار با رئیس جامعةالمصطفی، ابراز داشت: جامعةالمصطفی محصول انقلاب اسلامی است که در نقاط مختلف جهان به وظایف علمی و آموزشی خود به خوبی عمل نموده است.

وی با تأکید بر ضرورت پشتیبانی و حمایت از فعالیت‌های دانش‌آموختگان المصطفی، خاطرنشان کرد: فعالیت های رسانه‌ای یکی از مهم‌ترین عرصه‌های فعالیت در دنیای امروز است و جامعةالمصطفی باید در برنامه‌های خود به این ظرفیت توجه ویژه‌ای داشته باشد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به تشکیل مراکز دانش بنیان در جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: تأسیس مراکز دانش بنیان در نقاط مختلف جهان مورد استقبال قرار می‌گیرد و جامعةالمصطفی می‌تواند در این عرصه با همکاری دانشگاه‌های کشور اقدامات ارزشمندی را به انجام برساند.

در پایان این دیدار مقرر شد تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان جامعةالمصطفی و سازمان اوقاف و امور خیریه تدوین گردد.