در نشست علمی قرآنی نمایندگی سنگال تاکید شد:

رهبران جهان اسلام نباید در دام آمریکا و کشورهای غربی بیفتند

استاد برجسته و رئیس اسبق دپارتمان زبان عربی دانشگاه آنتادیوپ داکار که به عنوان یکی از سخنرانان در نشست علمی با عنوان "سنن الانتصار والهزیمه فی القرآن الكريم، فلسطین نموذجا" شرکت داشت، در بیاناتی به تبيين ابعادی از قضية فلسطين پرداخت و تصریح کرد: رهبران جهان اسلام باید به آنچه در اطرافشان می‌گذرد توجه کنند. مبادا در دامی که برایشان گذاشته شده بیفتند.

وی ادامه داد: آمریکا و برخی کشورهای اروپایی در رأس کشورهایی هستند که هدفشان نابودی کشورهای اسلامی است.

این پژوهشگر و استاد برجسته دانشگاه افزود: اسرائیل قطعنامه‌های متعدد سازمان ملل متحد را که در موضوع محکومیت جنایات این رژیم است، رد کرده و هیچ کدام از آنها اجرا نشده است. آمریکا به عنوان بزرگترین حامی رژیم صهیونیستی همواره با این قطعنامه‌ها مخالف کرده است.

وی گفت: گزارش‌های متعددی از سوی دانشمندان غربی در مورد اقدامات اسرائیل از جمله تصرف زمین، مصادره آن، کشتار و آواره‌کردن مردم فلسطین و … تهیه و ارائه شده است. به عنوان مثال، گزارش قلداس که در آن اظهار داشته اسرائیل همانند یک بیماری همه‌گیر است.

پروفسور عبدالعزیز کبه با استناد به آیه کریمه “أذن للذين يقاتلون بأنهم ظلموا و إن الله على نصرهم لقدير” گفت: وقتی زمین‌ها و دارایی‌های مردم فلسطین از روی ظلم غارت شده و حتی به جان و حیات آنها رحم نمی‌شود، راهی جز دفاع از خود برای اهل فلسطین که مردمی مظلوم و محروم از سرزمین و کرامت خود هستند، باقی نمی‌ماند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: آمریکا و غرب، همواره با کشورهایی همانند جمهوری اسلامی ایران، عراق، سوریه، لبنان و امثال آنها که حامی مردم مظلوم فلسطین هستند، دشمنی می‌کنند و به دنبال نابودی این کشورها هستند. بر اساس تعالیم قرآن و سنت، حمایت از قضیه فلسطین، مسئله‌ای انسانی و اخلاقی است.