نشست علمی «تحولات فلسطین و فضای مجازی»

نشست علمی «بررسی تحولات فلسطین و فضای مجازی» با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدی در نمایندگی خراسان برگزار شد.

سخنران نشست پلتفرم‌هایی مانند تلگرام و ….را یک محیط زیست و جامعه ساز دانست و ابراز داشت: از نگاه مقام معظم رهبری فضای فرهنگی کشور در فضای مجازی به سرزمین‌های اشغالی تبدیل شده است.

وی ادامه داد:‌ امروز با گسترش فضای مجازی مستعمرات آمریکا نیز گسترش یافته. پلتفرم‌ها مستعمرات جدید آمریکا می‌باشند. کاربران، شهروندان این مستعمرات جدیدند.

حجت الاسلام محمدی، پلتفرم‌های آمریکایی را سرزمین‌های اشغالی عصر حاضر دانست و گفت: این سرزمین‌ها هزاران برابر جمعیت غزه جمعیت دارند. درک این نکته که مادر سرزمین‌های اشغالی زندگی می‌کنیم می‌تواند آغاز یک حرکت و انقلاب باشد. مهمترین وظیفه فعالان فرهنگی، تبیین این مطلب برای عموم مردم است.

وی رهایی از این اشغال را موجب به لرزه درآمدن پایه‌های امپراطوری رسانه‌ای غرب و مقدمه آزادی مسجد الاقصی دانست و یادآور شد: از نگاه حاج قاسم حرم کرامت انسان است. در نگاه او، تک تک کودکان ما حرمند و اگر به کرامت آن‌ها تعدی شود به حرم تعدی شده. مدافعین حرم باید اینجا حضور داشته باشند.

سخنران نشست با اشاره به وجود ۶/۴ میلیون گیمر در ایران، افزود:‌ در آماری که بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اعلام کرده بازی کالاف دیوتی محبوبترین بازی در میان بازیکن‌های ۱۲ تا ۱۷ ساله است. در حالی بازی کالاف یکی از محبوبترین بازی‌ها برای نوجوانان زیر ۱۷ سال در ایران است که این بازی بخاطر شدت خشونت، الفاظ رکیک و صحنه‌های مصرف مواد مخدر، در آمریکا برای نوجوانان زیر ۱۷ سال ممنوع است.

وی خاطرنشان کرد: ما امروز شاهد نسلی هستیم که بخاطر مشغول شدن به بازی‌های رایانه‌ای نه تحصیل می‌کند، نه کار می‌کند و نه به آموزش مهارتی مشغول است. این نسل چگونه می‌خواهد در آینده امرار معاش کند؟‌ چگونه می‌خواهد تشکیل خانواده بدهد؟ آیا کرامت این نسل در خطر نیست؟

حجت الاسلام محمدی در پایان یادآور شد: امروز آمریکا با ارتش تفریحات به ما حمله کرده است. جنگ امروز جنگ ارتش تفریحات است. میدان اینجاست و باید نسبت به آن هوشیار باشیم.