جشن ولادت بانوی صبر و تقوا در آموزشگاه حضرت فاطمه سلام الله علیها

همزمان با ولادت حضرت زینب سلام الله علیها جشن باشکوهی با حضور اساتید و دانش پژوهان  در آموزشگاه حضرت فاطمه سلام الله علیها از آموزشگاههای تابعه معاونت آموزش مرکز امور خانواده های جامعه المصطفی العالمیه برگزار شد. سخنران این برنامه، خانم پایدار در بیانات خود اظهار داشت: حضرت زینب کبری سلام الله علیها، اسوه صبر و مقاومت و پرستار دردها و رنج‌های کربلا است.

وی در این باره تاکید نمود: این بانوی بزرگ میراث‌دار پدران و مادران بزرگوارشان خصوصا از لحاظ معنوی هستند؛ در روایات آمده است؛ حضرت زینب در جمال و وقار به حضرت خدیجه سلام الله علیها، در عصمت و حیا به حضرت صدیقه کبری سلام الله علیها، در فصاحت و بلاغت به امیر المومنین علیه السلام، در صبر و حلم به امام حسن مجتبی علیه السلام و در شجاعت و قوت قلب به برادرشان امام حسین علیه السلام شباهت دارند؛ تبلور این میراث‌داری در علم و معرفت، تقوا و اطاعت و بصیرت است.

خانم پایدار به وجه تمایز اطاعت و بصیرت اشاره کرد و گفت: اطاعت زمانی است که امام امری را فرموده اند و اطاعت و پیروی واجب می‌شود. اما بصیرت زمانی است که امام هنوز امری را نفرموده اند و خودمان تشخیص داده و اجابت می‌کنیم لذا بصیرت ثمره تقواست.