در هم‌اندیشی مدیران گروه‌های علمی مجتمع بنت‌الهدی با معاون پژوهش تأکید شد؛

لزوم ارائه چهره زن جهان اندیش مسلمان در دنیا

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین عابدی نژاد در جمع اساتید و مدیران گروه‌های علمی مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی، استاد را محوری‌ترین اصل در پژوهش دانست.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین عابدی نژاد در جمع اساتید و مدیران گروه‌های علمی مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی، استاد را محوری‌ترین اصل در پژوهش و اعتماد به گروه‌های علمی را بسیار مهم ارزیابی نمود و اظهار داشت: استاد بهترین معیار سنجش بنیه پژوهشی مجموعه‌های علمی است.

 معاون پژوهش جامعةالمصطفی با بیان این که در فعالیت‌های پژوهشی نباید نگاه کمیت محوری حاکم و مجموعه اقدامات پژوهشی مبتنی بر ملاک‌های کمی صورت گیرد، اظهار داشت: فعالیت‌های پژوهشی باید در خدمت تربیت پژوهشی باشد.

 وی در ادامه ضمن تبیین نکاتی دررابطه‌با الزامات پژوهشی جامعةالمصطفی با تأکید بر این که در ارائه برنامه‌ها نباید نگاه‌ها را منحصر به درون حوزه نماییم، خاطرنشان ساخت: وجود رویکرد بین‌المللی برجسته‌ترین ویژگی جامعةالمصطفی است؛ لذا بین‌المللی بودن همایش‌ها، نشست‌ها و کرسی‌ها باید بیش‌ازپیش موردتوجه قرار گیرد.

 وی به شان اساتید در جامعةالمصطفی اشاره و بر اهمیت توجه به زیرساخت‌های پژوهشی تصریح و تبیینی از طرح تدوین شده در این راستا ارائه نمود و ابراز داشت: در طرح یاد شده زیرسازی پژوهشی از دوره کارشناسی و ناظر به تقویت مباحثه و خلاصه‌نویسی آغاز و تا فرایندهای عالی پژوهشی را در برمی‌گیرد.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین عابدی نژاد با تأکید بر این که نسبت به چالش‌های حوزه پژوهش راهکارهای مؤثری وجود دارد، ابراز داشت: یکی از مسائل مهمی که بسیاری از آسیب‌ها را برطرف می‌سازد، تقویت نقش شورای علمی مجموعه‌های دانشی است.

 وی بر اهمیت احیای فرصت‌های مطالعاتی با محوریت گروه‌های علمی جامعةالمصطفی تصریح و در بخش دیگری از سخنان خود، بر اهمیت فعال‌شدن ظرفیت ارزیابی طرح‌های پژوهشی در شوراهای علمی‌پژوهشی تأکید و پیگیری تدوین برنامه‌های تعاملی ناظر به ظرفیت مجموعه‌های جامعةالمصطفی را مهم ارزیابی نمود.

 معاون پژوهش جامعةالمصطفی ابراز داشت: نیاز است تا بودجه‌های پژوهشی مجموعه حوزه‌های دانشی متنوع جامعةالمصطفی در مسیر تولید اندیشه و به سمت پاسخ به نیازهای دانشی سوق پیدا کند.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین عابدی نژاد ضمن تأکید بر اهمیت بازشناسی ظرفیت مجموعه‌ها در عرصه تألیف کتاب، تدوین مقاله بین‌المللی و ترجمه متون فاخر را بسیار ضروری توصیف نمود و اذعان داشت: حمایت از ارائه مقاله پژوهشگران در همایش‌های بین‌المللی از رویکردهایی تأکیدی است.

 گفتنی است در بخش پایانی این جلسه مدیران گروه‌های علمی ضمن بیان نظرات و دیدگاه‌ها پیشنهاداتی را در راستای تقویت بنیه‌های علمی و پژوهشی مجموعه‌های دانشی جامعه المصطفی ناظر به نیازها و اقتضائات بین‌المللی مطرح نمودند.