در نمایندگی گلستان برگزار شد:

پویش صبح زیتون، یادمان شهدای غزه

پویش صبح زیتون، یادمان شهدای غزه به میزبانی نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه در در استان گلستان برگزار شد.

در این پویش که ۴ آذر ماه و به صورت سراسری در کل کشور برگزار گردید، شرکت کنندگان به یاد شهدای مظلوم غزه به غرس نهال زیتون پرداختند.

حجت الاسلام و المسلمین سید کمال حسینی نماینده المصطفی در استان های گلستان و مازندران در این مراسم طی سخنان کوتاهی ضمن گرامیداشت هفته بسیج و تقدیر از دست اندرکاران اجرای پویش صبح زیتون در نمایندگی المصطفی عنوان کرد: شرع انور به درخت و درختکاری اهمیت بسیاری داده است، لذاست که میبینیم خدای متعال در قرآن کریم به زیتون و انجیر قسم خورده است و این نشان دهنده اهمیت و ضرورت صیانت و حفاظت از منابع خدادادی است.

رئیس نمایندگی گلستان افزود: درخت در دین مبین اسلام از جایگاه بسیار مهمی برخوردار است و علاوه بر سرسبزی که به محیط هدیه می دهد، باعث شادابی مردم جامعه می شود.

وی تصریح کرد: خدایی که خالق انسان است، درخت را نیز خلق کرده است و بشر را به کاشت درخت و آبیاری و محافظت از آن مکلف کرده است. پویش صبح زیتون و کاشت درخت به یاد شهدای مظلوم غزه و فلسطین طبیعت را به انسانیت گره زده است و جهان را متوجه مظلومیت غزه نموده است. امروز و در این پویش بیش از صدهزارنهال زیتون در سرتاسر کشور به یاد شهدای غزه و فلسطین کاشته می شود و ما نیز در حمایت از مظلومیت غزه به غرس نهال زیتون می پردازیم.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان نیز طی سخنانی اظهار کرد: ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار نهال در قالب طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت برای نخستین سال اجرای آن در نهالستان‌های این استان تولید و آماده غرس در عرصه‌های جانمایی شده، است.

دکتر حمید سلامتی ادامه داد: امروز و در این پویش ۳۳۰۰ نهال زیتون در تمامی شهرستان های استان گلستان غرس خواهد شد که به صورت نمادین به غرس ۲۶۰ اصله نهال در نمایندگی نهاد علمی و بین المللی المصطفی خواهیم پرداخت.
به گفته وی نهال‌های تولید شده در نخستین سال اجرای طرح مزبور در گلستان در ۶۰ نهالستان بخش خصوصی و هفت نهالستان دولتی بوده که جزو استان‌های پیشرو در کشور به شمار می‌رود.

دکتر داریوش بیات، مدیرکل دفتر جنگلکاری ، پارک ها و ذخیره گاه جنگلی کشور نیز در این مراسم اظهار داشت: رییس جمهور در ۲۴ مرداد سال ۱۴۰۱ در جریان بازدید از وزارت جهاد کشاورزی، دستور داد که طی ۴ سال آینده یک میلیارد درخت درکشور کشت شود.

وی این اقدام را در شرایطی که دنیا برای کاهش آلودگی هوا و جذب کربن هوا تلاش می‌کند و کنوانسیون‌های بین‌المللی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی پیمان‌هایی برای ترسیب کربن منعقد کرده اند، مهم عنوان کرد.

آقای زمانی معاون اجرائی سپاه نینوا استان و احمدی مدیرکل دفتر انتخابات استانداری گلستان نیز هر یک طی سخنانی با گرامیداشت هفته بسیج و با اشاره به مظلومیت مردم غزه بر ضرورت انجام حمایت های معنوی و فرهنگی از مظلومان عالم و حرکت در راستای جریان اصیل مقاومت  تاکید کرد.