مهم‌ترین عنصر شخصیتی حضرت زهرا (س) باور و ایمان به خداست

مدیر مدرسه عالی فقه و اصول جامعةالمصطفی خراسان در مراسم سوگواری دهه فاطمیه در جمع طلاب غیرایرانی مشهد گفت: مهم‌ترین عنصر شخصیتی حضرت زهرا (سلام الله علیها) باور و ایمان به خداست و اساسی‌ترین راهکارهای‌ تقویت خداباوری در انسان، تفکر در آیات الهی، مراقبت از فطرت و تقویت آن و همچنین پذیرش فقر نسبت به ذات خداوند متعال است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حسنعلی اخلاقی امیری مدیر مدرسه عالی فقه و اصول جامعةالمصطفی خراسان، در مراسم عزاداری دهه فاطمیه (سلام الله علیها) که با حضور طلاب و اساتید در محل این نمایندگی برگزار شد، اظهار داشت: مهم‌ترین ویژگی شخصیتی حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها) نیز تقویت باورهای ایشان بود، به‌گونه‌ای که دل و جوارحی مملو از باور به خدا داشتند.

وی اظهار داشت: همواره باید بپذیریم که الگوی ما صدیقه طاهره (سلام الله علیها) باشد و بپذیریم که مهم‌ترین عنصر شخصیتی ایشان باور و ایمان به خداست و سپس خود را برای خداباوری تقویت کنیم که برای این موضوع نیز راه‌هایی هم وجود دارد. ازاین‌رو اگر بنا داریم که باورهایمان تقویت شود باید راه‌هایی که در این راستا وجود دارد را مورداستفاده قرار دهیم.

حجت‌الاسلام دکتر اخلاقی خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های خداباوری بحث تفکر در آیات الهی است. ممکن است این تعابیر را بسیار شنیده باشیم، اما خوب است که گاهی این موضوع را به خود گوشزد کنیم و بگوییم که باید در آیات الهی تأمل کنیم. در واقع تفکر در آیات الهی انسان را به خدا می‌رساند و اگر معرفت داشته باشیم دستمان پر است.

وی دومین راه خداشناسی و خداباوری را مراقبت و تقویت از فطرت دانست و اظهار داشت: این موضوع را امروزه می‌توان در فرزندان خود به کاربرد، اما به‌هرحال اکنون که هر یک از ما بخشی از زندگی را گذرانده‌ایم خوب است که این فطرت وجودی خود را مجدداً بازیابی کنیم و به اصلی که خداوند ما را آفریده است باز گردیم.

مدیر مدرسه عالی اصول و فقه جامعةالمصطفی خراسان عنوان کرد: اما راه دیگر خداباوری، پذیرش فقر است که اگر انسان این موضوع را که یک سنت الهی است بشناسد ناخودآگاه به‌سوی خدا حرکت می‌کند و خداباور می‌شود. البته که این موضوع برای ما بسیار ملموس است، چرا که در زمان گرفتاری‌ها و مشکلات بیشتر به خداوند توجه داریم و این نشان می‌دهد که اگر نیازمان را بپذیریم و باور کنیم، به خداوند عشق داریم.