دیدار رئیس مؤسسه آموزش های کوتاه مدت با مدیرشورای ارتباطات کلیسای ارتدوکس روسیه

رئیس مؤسسه آموزش های کوتاه مدت و فرصت های مطالعاتی جامعه المصطفی با مدیرشورای ارتباطات کلیسای ارتدوکس روسیه دیدار کرد.

رئیس مؤسسه آموزش های کوتاه مدت و فرصت های مطالعاتی جامعه المصطفی با مدیرشورای ارتباطات کلیسای ارتدوکس روسیه دیدار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمدی میانجی، رئیس مؤسسه آموزش های کوتاه مدت و فرصت های مطالعاتی در دیدار دانیال گریگاری ماتروساف مدیرشورای ارتباطات کلیسای ارتدوکس روسیه با بیان اینکه تفاوتی بین حضرت ابراهیم علیه السلام، حضرت موسی علیه السلام، حضرت عیسی علیه السلام و حضرت محمد علیه السلام مشاهده نمی شود، اظهار کرد: همه به نور دعوت و از سیاهی ها منع می کردند بنابراین نباید بین آنها اختلاف باشد زیرا از سوی یک خدا فرستاده شده اند.

وی پیام مسلمانان را وحدت با مسیحیان دانست و افزود: جنگ در اوکراین را نمی پسندیم زیرا نتیجه جنگ اوکراین ویرانی شهرها و خانه ها و کشته شدن مردم بیگناه است.

رئیس مؤسسه آموزش های کوتاه مدت و فرصت های مطالعاتی به مشترکات و زمینه های همکاری کشور ایران و روسیه اشاره نمود و به تهدیدات و مخالفت هایی که از سوی برخی کشورها با روسیه وجود دارد پرداخت.

وی اسلام سلفی در روسیه را از جمله مشکلات و تهدیدات دانست و افزود: امنیت روسیه اقتضا می کند که اسلام تکفیری را در روسیه معالجه کند.
در ادامه دانیال گریگاری ماتروساف کشیش فعال مسیحیت ارتدوکس و مدیرشورای ارتباطات کلیسای ارتدوکس روسیه به مشترکات ایران و روسیه اشاره نمود و کلیسای ارتودکس را دارای نقش اصلی برای اتحاد روسیه دانست و از همکاری بین ایران و روسیه ابراز رضایت نمود و بر همکاری های انسانی برای بقای بیشتر ارتباطات تأکید داشت.

در این جلسه پیشنهاداتی در زمینه راه اندازی کرسی تدریس الهیات مسیحی ارتدوکس مطرح شد تا ارتدوکس مسیحی برای مجامع آکادمیک و دینی معرفی شود.
همچنین برگزاری کرسی های شیعه شناسی از دیگر پیشنهادات مطرح بود که از سوی جناب آقای دانیال گریگاری ماتروساف کشیش کلیسای ارتدوکس روسیه مورد استقبال واقع شد و بنا شد در این زمینه تفاهم نامه ای تهیه گردد.