مراسم سوگواری ایام فاطمیه در تمهیدیه برادران جامعةالمصطفی خراسان

 به مناسبت ایام فاطمیه مراسم سوگواری حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله‌علیها) با موضوع "جایگاه و شخصیت حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) " در مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی برادران جامعةالمصطفی خراسان برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا صالح رئیس نمایندگی جامعةالمصطفی در خراسان در بخشی از سخنان خود اظهار داشت: زن و به طور خاص، حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) در اسلام جایگاهی ویژه دارد. در قرآن کریم حدود ۷۰ بار اسم مبارک حضرت مریم (س) تکرار شده و او را الگو معرفی کرده است و تنها اسم دو بانوی بزرگوار یعنی حضرت مریم و آسیه در قرآن کریم در آیات انتهایی سوره مبارکه تحریم به‌عنوان الگو معرفی شده است.

 وی افزود: آسیه(س) الگو است؛ چون ایمان داشت. از رهبرش حمایت کرد. شجاعت داشت. بصیرت سیاسی داشت. با ظلم مبارزه کرد. از همسر کافر اطاعت نکرد و در نهایت به مقام شهادت رسید.

 نماینده جامعةالمصطفی در خراسان ادامه داد: حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) نیز الگو بود و هست. چون بندگی خدا کرد، طهارت داشت و در اخلاق در سیاست و خانواده و در عقلانیت الگو بود. در روایت از عایشه همسر پیامبر نقل شده است؛ هر وقت که فاطمه (سلام‌الله‌علیها) وارد بر رسول‌الله(صلی‌الله علیه و آله) می‌شد پیامبر اعظم(صلی‌الله علیه و آله) تمام‌قد مقابل ایشان قیام می‌کردند و به‌طرف فاطمه (سلام‌الله‌علیها) می‌شتافتند و دست او را می‌بوسیدند و او را در جای خود می‌نشاندند (… قام الیها و قبل یدها و جلسها فی مجلسه).

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا صالح خاطرنشان کرد: صدیقه طاهره(سلام‌الله‌علیها) همواره از خداوند، خودِ خدا را طلب می‌کرد و آگاهانه، خالصانه و عاشقانه خدا را عبادت می‌نمود.