افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی مجتمع زبان، ادبیات و فرهنگ شناسی

به مناسبت فرا رسیدن هفته پژوهش، نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی توسط معاونت پژوهش مجتمع آموزش عالی زبان، ادبیات و فرهنگ شناسی با حضور حجت الاسلام و المسلمین خالق پور جانشین رئیس جامعه المصطفی افتتاح گردید.

حجت الاسلام و المسلمین خالق پور در آیین افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی مجتمع ضمن تبریک فرار سیدن هفته پژوهش به همه پژوهشگران، با الهام از بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ابراز داشت: از بیانات رهبری در حوزه پژوهش می توان این برداشت را کرد که باید در همه ابعاد پژوهش، نگاهمان مرجعیت علمی باشد. یعنی اگر طلبه ای تربیت می کنیم باید با این نگاه باشد و کارمان مدلی باشد که در نهایت بتواند به مرجعیت بیانجامد.

نیازمحوری بر مبنای اسلام و مهدویت

وی ادامه داد:‌ کار پژوهش باید بر مبنای اسلام و مهدویت نیازمحور باشد. یعنی در کار پژوهش ببینیم حکومت جهانی حضرت حجت به چه چیزی نیاز دارد و اولویت های ما نیاز حضرت حجت باشد. طبیعتا باید پژوهش ارزیابی بشود و باید دید که چه مقدار پایه فعالیت های پژوهشی بر مبنای نیاز اسلام و حضرت حجت بوده است.

پژوهش ها باید منتج به تضعیف دشمن شود

حجت الاسلام خالق پور افزود: پژوهش ها باید منتج به تضعیف دشمن شود. اگر کتابی محتوایش دشمن را تضعیف و خنثی نکند به درد نمی خورد. حال باید ببینیم که پژوهش های ما توانسته است درصدی از مکر دشمن را تضعیف کند یا نه؟

جانشین رئیس المصطفی در ادامه خاطرنشان کرد: در عرصه پژوهش نباید به طرف تفکرات بسته ملیتی، حزبی، جناحی حتی معرفتی برویم و باید طوری طلبه هایمان را تربیت کنیم که بتوانند با همه افراد ارتباط برقرار کنند. نگاه پژوهشی ما در حوزه عمل نباید نگاه بسته، انحصار گرا باشد؛ بلکه طلبه باید طوری تربیت شود که احساس کند که از کوچک ترین فرد جامعه خود تا بزرگترین آن باید مورد هدایت قرار گیرد.

به ظرفیت های بالفعل خود قانع نباشیم

وی در پایان سخنان خود با اشاره به بیانات رهبر انقلاب اظهار داشت: در عرصه پژوهش می توان این برداشت را کرد که ما هیچگاه نباید به ظرفیت های درونی و موجودی بالفعل خود قانع شویم و طلاب ما باید با جدیدترین ظرفیت های پژوهشی و توانمندی ها آشنا بشوند.

شایان ذکر است در پایان این مراسم، از پژوهشگران برتر مجتمع نیز تقدیر به عمل آمد.