مدیرکل قران و حدیث جامعةالمصطفی خبر داد؛

 برپایی ۲۴۰۰ محفل قرآنی و ۱۵۰۰ نشست و کنگره قرآنی توسط جامعةالمصطفی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی به تربیت حدود ۱۴۰۰ پژوهشگر قرآنی اشاره نمود و گفت: تاکنون بیش از ۳۰ کرسی نظریه‌پردازی و علمی‌ترویجی در موضوعات قرآنی و قریب ۱۵۰۰ نشست، همایش و کنگره قرآنی در کشورهای مختلف برگزار شده است.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی، در اجلاس سوم مدیران مراکز و گروه‌های علمی قرآنی قم ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های قرآنی و حدیثی جامعةالمصطفی، به برخی از محورهای آماری اشاره نمود و با بیان اینکه جامعةالمصطفی ۴۶ محور فعالیتی را در حوزه قرآن و حدیث ترسیم کرده، اظهار داشت: جامعه المصطفی بالغ بر ۵۳۰ مرکز و دارالقرآن را در سراسر عالم تأسیس نموده است.

 مدیرکل قران و حدیث جامعةالمصطفی گزارشی از فعالیت ۲۰ گروه علمی واحدهای داخل ایران ارائه و با بیان این که ۷ گروه علمی قرآنی نیز در خارج از کشور راه‌اندازی شده است. اظهار داشت: طراحی ۴۵ رشته و گرایش در حوزه دانشی قرآن و حدیث المصطفی از جمله دستاوردهایی است که هم اکنون نزدیک به ۲۰ گرایش آن در مجموعه‌های آموزشی جامعةالمصطفی اجرا می‌شوند.

 وی با بیان این که حدود ۵ هزار نفر از المصطفائیان در رشته‌های قرانی مشغول تحصیل و حدود ۴ هزار نفر از المصطفائیان حافظان کل قرآن کریم هستند، خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۳۰ کرسی نظریه‌پردازی و علمی‌ترویجی در موضوعات قرآنی و قریب ۱۵۰۰ نشست، همایش و کنگره قرآنی در کشورهای مختلف برپا شده است.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی به تربیت حدود ۱۴۰۰ پژوهشگر قرآنی و فعالیت ۱۲ انجمن قرآنی و حدیثی در نمایندگی‌های داخل کشور اشاره نمود و اذعان داشت: گستره برنامه‌های ترویجی جامعةالمصطفی در راستای ایجاد فرهنگ انس با قران و حدیث صورت می‌گیرد؛ برپایی ۲۴۰۰ محفل قرآنی، ۷۵ نمایشگاه قرآنی و برگزاری بیش از ۱۷۰۰ مسابقه قرآنی با مشارکت ۳۲ تشکل قرآنی بین‌المللی تنها بخش کوچکی از فعالیت‌های قرانی جامعةالمصطفی است.