دهمین اجلاسیه تقدیر از هیئت علمی های برتر در عرصه پژوهش

دهمین اجلاسیه تقدیر از اعضای هیئت علمی های برتر در عرصه پژوهش با حضور معاون پژوهش المصطفی در سالن عارف حسینی مجتمع جامع امام خمینی(قدس سره) برگزار گردید.

معاون پژوهش المصطفی در این مراسم ضمن تجلیل از تلاش علمی اساتید و اعضای هیئت علمی جامعةالمصطفی، اظهار داشت: پژوهش نقطه اوج فعالیت های علمی یک مجموعه علمی است. هرچند برای برخورداری از یک نظام پژوهشی نیازمند مقدمه آموزشی هستیم؛ اما نباید از اولویت پژوهش و تحقیق غافل ماند.

وی با اشاره به وجود برخی کمبودها در عرصه پژوهش المصطفی، خاطرنشان کرد: یکی از این موارد، نیاز به تقویت پرورش پژوهشی فراگیران در قالب نظام آموزش پژوهش محور است که در این زمینه، طرحی آماده و به صورت آزمایشی اجرا شد و نتایج بسیار خوبی نیز به همراه داشته است.پ

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عابدی نژاد فقدان نگاه بین المللی در پژوهش ها را یکی دیگر از خلأهای موجود دانست و گفت: ما در تدوین طرح های پژوهشی از نگاه جامع جهانی برخوردار نیستیم در حالی که دستیابی به مرجعیت علمی، نیازمند رصد علمی بین المللی است.

معاون پژوهش المصطفی با تاکید براهمیت برخورداری از نظام موضوعات کارآمد، خاطرنشان کرد: برای تدوین نظام موضوعات باید حتما از نگاه تمدنی برخوردار باشیم. نگاه به آینده امت جهان اسلام باید نگاه محوری در تدوین نظام موضوعات باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدی نژاد در پایان تصریح کرد: هم اکنون نظام موضوعات در المصطفی در حال تفکیک متناسب با گروه های علمی است تا پس از دریافت نظرات گروه های علمی، در آینده به نظام جامع موضوعات پژوهشی دست یابیم.

شایان ذکر است در ابتدای این جلسه، آقای قلی زاده، رئیس دبیرخانه دائمی هفته پژوهش در این جلسه شاخص های انتخاب اساتید برتر در عرصه پژوهشی را تشریح نمود.

همچنین شماری از اساتید اعضای هیئت علمی حاضر در این جلسه، دقایقی به بیان نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.

در پایان نیز از اساتید و اعضای هیئت علمی برتر المصطفی در عرصه پژوهش تقدیر به عمل آمد.