همایش علمی هنر زندگی در اندیشه علوی

همایش علمی « هنر زندگی در اندیشه علوی با تاکید بر نهج البلاغه» در مدرسه علمیه پیوسته نمایندگی جامعة المصطفی افغانستان برگزار گردید.

همایش با تلاوت قرآن کریم توسط آقای روحانی آغاز و سپس اولین مقاله با عنوان «سخن و سکوت در اندیشه علوی» توسط زیبا اسدی ارائه گردید. دومین مقاله با عنوان « انسان آرمانی در اندیشه علوی» توسط مسعود نوری ارائه شد.

در ادامه جمع الله منتظر دبیر علمی همایش، ضمن عرض خیر مقدم به حضار، گزارشی از فرایند تصویب و انتشار فراخوان همایش و نیز چگونگی ارزیابی مقالات ارائه کرد.

وی بیان داشت در این همایش ۳۵ مقاله علمی به دبیرخانه همایش رسیده بود که هفت مقاله برتر بعد از گذراندن مراحل مشابهت یابی و ارزیابی توسط سه نفر ارزیاب، به عنوان مقالات برتر انتخاب و در مجموعه مقالات همایش به چاپ رسیده است.

آقای محمدآصف حکمت به عنوان سخنران بعدی، به تبیین و بررسی حیات حقیقی از نگاه امام علی (علیه السلام) در نهج البلاغه پرداخت.

سپس آقای محمدعارف رضوانی اهمیت تحقیق و نقش آن در تولید علم و تعمیق اندیشه ها را تبیین نمود.

سخنران پایانی برنامه محمدبشیر فهیمی مدیر مدرسه آل طه، برگزاری این گونه همایش ها را در حیات علمی و فکری حوزه های علمیه مهم و موثر توصیف کرد و بر اهمیت توجه تحقیقی به نهج البلاغه در حوزه های علمیه تأکید نمود.

همچنین در پایان به مناسبت هفته پژوهش از آثار علمی تولید شده در این مجتمع علمی و نیز از مجموعه مقالات همایش رونمایی و از نویسندگان برتر با اهدای لوح و جوایز نقدی تقدیر به عمل آمد.