در دیدار رئیس مدرسه عالی خواهران گلستان با طلاب خوابگاهی تصریح شد؛

 نماز عاشقانه و بندگی خاشعانه، نخستین تجلی‌گاه ایمان

 رئیس مدرسه عالی خواهران نمایندگی گلستان با حضور در جمع طلاب خوابگاهی با ایشان دیدار و گفتگو کرد.

حجت‌الاسلام رهنما در این نشست با اشاره به آیه کریمه “قَدْ أَفْلَحَ الْمُؤْمِنُونَ” ، فلاح و رستگاری را در گرو ایمان به خدای متعال دانست و عنوان کرد: از نظر قرآن کریم خوشبختی و موفقیت بدون ایمان امکان‌پذیر نیست. ایمان یک امر قلبی است و این ایمان یک آثاری دارد که هر کس این آثار در او باشد مؤمن است.

 رئیس مدرسه عالی خواهران نمایندگی گلستان در تبیین نشانه‌های ایمان ابراز داشت: اولین اثر و نشانه ایمان اکثار خشوع و خشیت است چرا که در قرآن کریم آمده است مؤمنان کسانی هستند که در نماز خود خشوع و فروتنی دارند.” الذین هم فی صلاتهم خاشعون”

 وی در تشریح خشوع در نماز اظهار داشت: الَّذِينَ هُمْ فِي صَلَاتِهِمْ خَاشِعُونَ یعنی آنکه نه اینکه فقط نماز می‌خوانند، بلکه نماز باحال، نماز باادب، نماز با تواضع و نماز با افتادگی می‌خواند. یک نماز عاشقانه چون نماز برای بندگی است، پس هنگام خواندن آن باید معلوم شود که ما بنده هستیم، باید معلوم شود ما مملوکیم، پیامبر ما چنین نمازی می‌خواندند.

رئیس مدرسه عالی خواهران بر اساس آیه شریفه ” وَالَّذِينَ هُمْ عَنِ اللَّغْوِ مُعْرِضُونَ” اعراض از لغو و امور بیهوده را دیگر نشانه ایمان دانست و عنوان کرد: خدای متعال در بیان ویژگی‌های مؤمن او را با ” اعراض از لغو” توصیف می‌کند. به‌طورکلی مؤمن از انجام امور لغو پرهیز دارد و با تمام توان در ترک آنها می‌کوشد

 وی افزود: درعین‌حال انسان در معرض لغزش و خطا قرار دارد و ممکن است در زندگی گرفتار برخی امور لغو و بی‌فایده گردد. به همین دلیل خداوند مؤمن را با “ترک مطلق لغو” وصف ننموده است، بلکه او را با ” اعراض از لغو” توصیف می‌کند.

 حجت‌الاسلام رهنما در تبیین مفهوم لغو اظهار داشت: «لغو» یعنی بیهودگی و بی‌هدفی. لغو غیر از گناه و معصیت است. لغو یعنی صحبت دو نفر که برای فرد هیچ نتیجه‌ای نداشته باشد. سخن بیهوده باشد. خدا می‌گوید مؤمن کار لغو و بیهوده انجام نمی‌دهد و هر عملی که آن انجام می‌دهد از سر ایمان است.