به همت نمایندگی جامعةالمصطفی در افغانستان؛

اهمیت و ضرورت پژوهش در حوزه های علمیه افغانستان و آسیب های آن بررسی شد

 نشست علمی اهمیت و ضرورت پژوهش در حوزه های علمیه و آسیب های آن در مدرسه علمیه امام علی(ع) از مدارس پیوسته نمایندگی جامعة المصطفى افغانستان برگزار شد.

به مناسبت هفته پژوهش نشست علمی  اهمیت و ضرورت پژوهش در حوزه های علمیه و آسیب های آن در مدرسه علمیه امام علی (ع) ولایت کابل از مدارس پیوسته نمایندگی جامعة المصطفی افغانستان با ارائه مبشر حکیمی و علی اکبری و شرکت اساتید و طلاب برگزار گردید.

حکیمی در بخش ابتدایی این نشست در مورد پژوهش در مدارس علمیه دینی افغانستان گفت: پژوهش در حوزه های علمیه افغانستان در آغاز راه قرار دارد بلکه می توان گفت امری مغفول است. امروزه در مسائل فقهی و کلامی مسائل مهمی قابل طرح است که  نیازمند ورود کارشناسان دینی است.  بدون پژوهش نو و گشودن افق جدید، حوزه ها دچار رکود گشته و جذابیت خود را از دست خواهد داد.

اکبری کارشناس دیگر نشست در مورد موانع و آسیب های پژوهش در حوزه های علمیه افغانستان سخن گفت و اظهار داشت: موانع و آسیب های پژوهش در حوزه عبارت است از عدم اعتماد به نفس، نبود آموزش پژوهش محور، تعصب نسبت به آرای بزرگان و داوری سریع، که در صورت رفع نشدن این مسائل باعث پایین آمدن کیفیت درسی در حوزه های علمیه افغانستان خواهیم بود و عواقب جبران ناپذیری در پی خواهد داشت.