نشست خبری سومین اجلاسیه کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی آیت‌الله خامنه‌ای

سومین اجلاسیه کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی آیت‌الله خامنه‌ای به همت جامعةالمصطفی العالمیه اصفهان و با همکاری مراکز علمی حوزوی و دانشگاهی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام سید امیر رضا طاهایی، ریاست نمایندگی جامعةالمصطفی العالمیه اصفهان در نشست خبری سومین اجلاسیه کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی آیت‌الله خامنه‌ای در جامعةالمصطفی العالمیه اصفهان ضمن معرفی اجمالی جامعة المصطفی العالمیه به ارائه گزارش اجمالی از اقدامات انجام گرفته در خصوص کنگره بین المللی اندیشه های قرآنی مقام معظم رهبری با محوریت سبک زندگی قرانی در اجلاسیه اصفهان پرداخت و گفت: ۱۵ کارگروه علمی در مباحث تفسیر، علوم قرآن، قرآن و اهل بیت، زن و خانواده شروع به فعالیت کردند و محورهای همایش شامل، شخصیت و سیره ایشان، مرجعیت قرآن، علوم و تفسیر قرآن، تدبر در قرآن، علوم طبیعی، روش شناسی تفسیر، قرآن و مستشرقان غرب، قرآن و نظام سازی و تمدن آفرینی، هنر، رسانه، فرهنگ، قرآن و انقلاب، دولت و جامعه سازی می‌باشد.

در ادامه دبیر علمی کنگره، حجت الاسلام محمد علی رضایی اصفهانی سیر تفسیری مقام معظم رهبری از سال ۱۳۴۳ تا کنون و گزارش تفصیلی از روند برگزاری کنگره و آمار مقالات ارائه شده را بیان کرد.

رضایی اظهار کرد: مهمترین هدف از برگزاری این کنگره، شناخت اندیشه‌های کلی امام خامنه‌ای در مباحث قرآنی و کشف نوآوری‌های قرآنی معظم له است. همچنین تبیین شخصیت قرآنی ایشان در راستای ترویج فرهنگ قرآنی و تحکیم حکومت اسلامی، ارائه اندیشه‌های معظم له در مباحث تفسیری، علوم قرآنی، علوم انسانی با صبغه قرآنی و همچنین تبیین و کاربست اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای (دام‌ظله) برای زمینه سازی تمدن نوین اسلامی است.

دبیر علمی کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای، اظهار کرد: تاکنون بیش از دو هزار و۶۰۰ چکیده و هزار ۶۰۰ مقاله به کنگره رسیده است که غیر از مقالات فارسی حدود ۲۰۰ مقاله به ۲۲ زبان از کشورهای مختلف رسیده است.

وی ادامه داد: به همت مراکز علمی دانشگاهی و حوزوی از خرداد ۱۴۰۱ تا مهر امسال حدود ۲۰۰ پیش نشست و کارگاه در ۳۰ استان برگزار شده و حدود ۱۰ کرسی ترویجی نیز برای این کنگره طراحی و اجرا شده است.

وی گفت: برای برگزاری اجلاس های بعدی برخی کشور ها اعلام آمادگی کردند با همکاری نهادها و دانشگاه های خود کشور ها از جمله هند، سوریه، لبنان، اندونزی، پاکستان و افغانستان فعلا اعلام آمادگی کرده اند و مقالات زیادی هم به زبان های مختلف بدست ما رسیده است.

رضایی خاطر نشان کرد: نزدیک به ۲۴۴ مقاله از ۲۱ کشور و با ۲۲ زبان به این کنگره رسیده است و این نشان دهنده ی این است که بخش بین الملل بسیار گسترده است،

این کنگره ۲۹ آذر ماه در مجتمع شیخ بهایی نجف آباد از ساعت ۸ صبح الی ۱۶ عصر برگزار می‌شود.