دبیر علمی کنگره بین المللی اندیشه های قرانی؛

۸ استان و ۸ کشور میزبان کنگره بین المللی اندیشه های قرآنی امام خامنه‌ای

سیر برگزاری کنگره بین المللی اندیشه های قرآنی رهبر معظم انقلاب در 8 استان و 8 کشور جهان برپا خواهد شد.

حجت الاسلام سید عیسی مسترحمی، در سومین کنگره بین المللی اندیشه های قرآنی امام خامنه‌ای که در مجتمع شیخ بهایی نجف آباد برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از آخرین رویدادهای این کنگره، معرفی اندیشه قرآنی و شناخت نوآوری‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب را از رسالت های مهم این همایش دانست.

دبیر علمی کنگره بین المللی اندیشه های قرانی امام خامنه ای با بیان این که بیش از ۱۸۰ مرکز و مجموعه همیار دبیرخانه در برگزاری این کنگره فاخر بودند، اظهار داشت: راه اندازی ۸ کارگروه علمی از جمله تفسیر و علوم قرآن، زن و خانواده، سبک زندگی، دولت، نظام و تمدن اسلامی، قرآن، هنر، رسانه و فرهنگ، بین الملل و… از مهمترین رویکردهای دبیرخانه این همایش در بازشناسی اندیشه قرآنی رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

وی به رویکرد منبع شناسی دبیرخانه این کنگره اشاره و معرفی ۱۹۷ کتاب و ۶۵ مقاله و ۷۰ پایان نامه و ۲۱ سایت را از دیگر فعالیت های دبیرخانه علمی کنگره برشمرد و اذعان داشت: ۷۰۰ عنوان و ریز موضوع ناظر به محورهای همایش تبیین و ارائه شده است.

حجت الاسلام مسترحمی در بخش پایانی سخنان خود گزارشی از انتشار فراخوان همایش به چندین زبان ارائه و به ۵۲ جلسه هفتگی اعضای دبیرخانه اشاره نمود و با بیان این که جلسات تخصصی با شورای سیاستگذاری، شورای علمی و روسای کمیته های تخصصی برگزار شده است، یادآور شد: ۵۳ نشریه علمی و تخصصی قرآنی آمادگی خود را برای انتشار مقالات فاخر این همایش اعلام نموده اند.

وی به برگزاری کارگاه‌های علمی در مراکز متعدد برای تقویت بعد علمی مقالات اشاره نمود و با بیان این که ۱۸۶ پیش نشست علمی، ۶۸ کارگاه آموزشی و ۱۴ کرسی مرتبط با موضوعات و محورهای کنگره برگزار شده است، خاطرنشان کرد: ارائه ۲۵۵۴ چکیده مقاله و ۱۷۵۹ اصل مقاله به ۲۲ زبان دنیا از جمله دستاوردهای علمی دبیرخانه این کنگره بین المللی است.

دبیر علمی کنگره بین المللی اندیشه های قرآنی امام خامنه‌ای با بیان این که ۲۵۶ مقاله این کنگره به زبان غیر فارسی تدوین شده است، خاطرنشان کرد: در کنار ارائه مشاوره های حضوری و غیر حضوری؛ در بحث داوری مقالات، ارزیابی ناظران نقطه قوتی بر ترسیم تحقیقات فاخر علمی بود.

حجت الاسلام مسترحمی با بیان این که امروز دهمین شماره کتاب کنگره بین المللی اندیشه‌های قرانی امام خامنه‌ای رونمایی خواهد شد، اظهار داشت: سیر برگزاری کنگره بین المللی اندیشه های قرآنی رهبر معظم انقلاب در ۸ استان و ۸ کشور جهان برپا خواهد شد.