در پیام رئیس جامعه المصطفی العالمیه

پیام رئیس جامعةالمصطفی به مراسم جشن فارغ‌التحصیلی دانش‌آموختگان نمایندگی سنگال

حجت الاسلام والمسلمين دکتر عباسی رئیس جامعه المصطفی العالمیه پیامی به مناسبت مراسم جشن فارغ‌التحصیلی دانش‌آموختگان نمایندگی منطقه‌ای جامعة المصطفی العالمية در سنگال صادر کرد. متن این پیام که توسط حسین اسدی مدیر نمایندگی منطقه‌ای المصطفی در سنگال به زبان عربی قرائت شد بدین شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم قال رسول الله صلی علیه […]

حجت الاسلام والمسلمين دکتر عباسی رئیس جامعه المصطفی العالمیه پیامی به مناسبت مراسم جشن فارغ‌التحصیلی دانش‌آموختگان نمایندگی منطقه‌ای جامعة المصطفی العالمية در سنگال صادر کرد.

متن این پیام که توسط حسین اسدی مدیر نمایندگی منطقه‌ای المصطفی در سنگال به زبان عربی قرائت شد بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
قال رسول الله صلی علیه و آله و سلم: اطلبوا العلم من المهد الی اللحد. بی گمان تعلم و دانشجویی را پایانی نیست که انسان از آن دست بردارد و گرفتار غفلت از تعلم شود، از این رو خدا به پیامبر اکرم(ص) فرمان میدهد تا در قالب طلب و درخواست از خدا در دعای خویش بخواهد تا بر علم او بیافزاید، ربّ زدنی علما.

شما دانش آموختگان این دوره می بایست همت عالی خویش را مصروف این حقیقت کنید که با توکل بر خدا و عزم راسخ و همت عالی و طلب از خدا، همواره بر دانش خویش بیافزایید و آن را در عمل به منصه ظهور برسانید.

بی گمان شما دانش آموختگان المصطفی به عنوان صاحبان اندیشه های متعالی و انگیزه های الهی می بایست به عنوان «شهداء لله و قوامین بالقسط» الگوهای فرهنگ اصیل و قویم اسلامی در میان اقشار مختلف جامعه خویش، بلکه جامعه جهانی باشید؛ زیرا محور «تعلیم و تزکیه» در المصطفی، معارف عقلانی اسلامی با خاستگاه «کتاب الله و عترتی» است که اصول اساسی عدالت، صداقت، امانت، صلح و نوع دوستی در سرلوحه آن قرار گرفته و محاسن و مکارم اخلاقی در همه مظاهر زندگی دانش آموختگان به ظهور رسیده باشد.
امروز مفتخریم که پایان دورهای از تعلیم و تزکیه بر مدار اسالم ناب محمدی (ص) و صراط مستقیم الهی را در این مجموعه برگزار نماییم و شما دانش آموختگان عزیزبه عنوان پرچمداران حق و حقیقت، محبت و عشق، صلح و عدالت، صداقت و امانت و ایمان و نیز به عنوان «امت وسط» و «الشهداء لله و قوامین بالقسط» به نقش آفرینی در جامعه می پردازید. در حقیقت اندیشه و انگیزه المصطفی همواره بر این بوده و هست تا دانش آموختگانی از این دست به جهانیان معرفی نماید تا به عنوان اسوه های حسنه در میان امت خویش بدرخشند.

شما به عنوان منتسبان به امت خاتم النبیین(ص) و عترت طاهره(ع) می بایست تلاش کنید تا پس از فارغ التحصیلی از مقطع علمی همچنان گام‌های بلندی در تعالی علمی وعملی خویش بردارید و هرگز از تعلیم و تزکیه دست برندارید و شعار خویش را «اطلبوا العلم من المهد الی اللحد» قرار دهید. در این روزهای حساس که جهان شاهد جنایت های هولناک رژیم اشغالگر صهیونیستی بر علیه ملت مظلوم فلسطین و زنان و کودکان بی گناه غزه است نجات این مردم مظلوم و همه مظلومان جهان را از خدای بزرگ مسألت دارم و برای شما ثبات قدم در مسیر حق و صراط مستقیم آرزو می کنم.

در پایان از همه دست اندرکاران این حرکت عظیم علمی و تربیتی به ویژه مدیران و اساتید نمایندگی سنگال تقدیر و تشکر به عمل می آورم .
والسلام علی من اتّبع الهدی
علی عباسی