برگزاری جشن فارغ‌التحصیلی دانش‌آموختگان نمایندگی منطقه‌ای جامعة المصطفی العالمية در سنگال

با حضور جمعی از شخصیت‌های دینی، علمی و فرهنگی این کشور در سالن خانه خبرنگاران داکار برگزار شد.

در این آیین پس از تلاوت قرآن کریم، در ابتدا “حسین اسدی” با بیان خیر مقدم به حاضران، خطاب به دانش‌آموختگان گفت: با ارتقاء معرفتی، تربیتی و عملی خود، در مسیر توسعه دانش و خرد و حکمت در سطح کشور و منطقه و همچنین در احیای تمدن اسلامی، گام بردارید.

وی در ادامه پیام حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی رییس جامعة به این برنامه را قرائت نمود.

پس از آن شیخ حضرمی ون معاون آموزشی نمایندگی المصطفی سنگال به ارائه گزارشی از فعالیت‌های آموزشی این واحد پرداخت.

در ادامه “شیخنا لو” مترجم قرآن کریم به زبان “وولوف” به عنوان نماینده اعزامی شیخ “منتقی بشیر امباکی” خلیفه عام طریقت مریدیه به این مراسم، در سخنانی ضمن ابلاغ سلام و آرزوی توفیق ایشان برای نمایندگی جامعة و دانش‌آموختگان این دوره، همکاری و تعامل میان رهبری مریدیه مستقر در شهر طوبی و دانشگاه جامع آن با جامعة المصطفی العالمية را در سطحی بسیار خوب و موثر توصیف نمود.

پس از آن “الحاجی بریما الویس کوروما” سفیر سیرالئون در سنگال نیز در سخنان کوتاهی به بیان ارزش علم‌اندوزی و لزوم ارتباط دائمی و معنوی عالمان با خداوند پرداخت و از تلاش‌های جامعة المصطفی در قاره آفریقا به ویژه کشورش قدردانی نمود.

بخش دیگر این برنامه پخش فیلم آشنایی با جامعة المصطفی العالمية بود و پس از آن مهندس “عبدو اندومب” وزیر مشاور رئیس جمهور در امور تکنولوژی و علوم، به عنوان نماینده دولت، تبریکات صمیمانه رئیس جمهور و دولت سنگال را به دانش‌آموختگان، اساتید و طلاب و مدیران نمایندگی منطقه‌ای سنگال ابلاغ نمود؛ توسعه روابط میان دو کشور را به ویژه در حوزه علوم و تکنولوژی مورد تاکید قرار داد.

در ادامه شیخ عبدالمنعم الزین رئیس موسسه اسلامی و اجتماعی و امام جمعه لبنانی‌های مقیم سنگال، با تشکر از تلاش مستمر جامعة المصطفی العالمية در منطقه، به بیان نکات تفسیری آیه نفر، از مادر، معلم و رهبر به عنوان سه رکن اساسی رشد و پیشرفت جوامع بشری یاد نمود.

همچنین در این مراسم، نماینده منطقه‌ای جامعة المصطفی در سنگال از سوی کمیته ابتکار صلح و سعادت و مبارزه با فقر به عنوان “سفیر صلح” معرفی و مورد تکریم قرار گرفت.

در پایان این محفل ۴۲ نفر از دانش‌آموختگان این دوره، پس از قرائت جمعی عهدنامه خود، دانش‌نامه‌های خود را از شخصیت‌های حاضر دریافت کردند.

اجرای برنامه دعا و مدح پیامبر اعظم و اهل بیت علیهم‌السلام در قالب قرائت اشعار بزرگان طریقت‌های اسلامی از جمله شیخ احمد بابا موسس مریدیه و شیخ ابراهیم نیاس تیجانی، پایان‌بخش این مراسم بود.