رئیس موسسه اسلامی و اجتماعی داکار در جشن فارغ‌التحصیلی نمایندگی جامعة المصطفی؛

مادر، معلم، رهبر سه رکن اساسی بنای جامعه سالم و مترقی

شیخ عبدالمنعم الزین رئیس موسسه اسلامی و اجتماعی داکار که در جشن فارغ‌التحصیلی دانش‌آموختگان نمایندگی جامعة المصطفی العالمية در سنگال شرکت کرده‌ بود، در سخنانی با تبریک این مناسبت به دانش‌آموختگان و خانواده‌های آنان و مردم مسلمان سنگال، از تلاش‌های  جامعة المصطفی در تربیت جوانان جویای علم و معرفت قدردانی نمود.

 

وی در بخشی از سخنانش با برشمردن عوامل رشد و پیشرفت جامعه بشری تصریح کرد: “مادر” نقش بسیار مهمی در تربیت و تکوین شخصیت انسان در خانه و اجتماع دارد. وی با انتقاد از خدعه‌های غرب در تخریب شخصیت زن و مادر گفت: فرهنگ غرب با فریب افکار بشر، انحرافات را به جای ارزش‌ها می‌نشاند و یکی از آنها تضعیف تربیت در جامعه با کمرنگ کردن نقش مادر در خانه و تشویق زن به حضوری همانند مردان در اجتماع و غفلت از خانواده و سپردن تربیت فرزند به دست دیگران است.

این پژوهشگر و مولف آثار اسلامی همچنین وجود رهبری آگاه و صالح در جوامع را عامل پیشگیری از انحرافات و شکست‌ها دانست و تاکید کرد: رهبران صالح همواره از میان عالمان پارسا برخاسته و با هدایت جامعه بشری، موجبات سعادت آنان را فراهم می‌کنند.

وی ضمن دعا برای موفقیت دانش‌آموختگان المصطفی، به آنان سفرش کرد تا با تداوم تحصیل علم و تقوا رهبرانی صالح و مصلح برای مخاطبان خود باشند.

شیخ عبدالمنعم الزین کتاب دوجلدی “لمحات من إعجاز القرآن الكريم” از تاليفات خود را به دانش‌آموختگان این دوره اهدا نمود.