نماینده جامعة المصطفی العالمية در سنگال به عنوان “سفیر صلح و سعادت” انتخاب شد

در مراسمی همزمان با جشن فارغ التحصیلی دانش‌آموختگان نمایندگی منطقه‌ای سنگال که روز چهارشنبه در داکار برگزار گردید، کمیته ابتکار سعادت و صلح جهانی شعبه سنگال، با اهدای نشان صلح ساز به "حسین اسدی" نماینده این نهاد علمی بین‌المللی در سنگال، وی را به عنوان سفیر صلح برگزید.

“ميكائيل ايمبي” رابط کمیته ابتکار سعادت و صلح جهانی شعبه سنگال، در سخنانی از تلاش‌های ارزشمند جامعة المصطفی در تعلیم و تربیت جوانان سنگال و منطقه و برقراری دوستی میان دو ملت ایران و سنگال قدردانی کرد و مراتب سپاسگزاری خود را از نمایندگی المصطفی برای ارتقای سطح سعادت و صلح در منطقه ابراز داشت.

وی همچنین از آقای “شيخ تيجان امباي” رييس كميته ابتكار صلح و سعادت شعبه سنگال و “مهندس عبدو امبومب” مشاور رئیس جمهور که به نمایندگی از دولت سنگال در جشن دانش‌آموختگی المصطفی حضور یافته بود، دعوت کرد تا لوح و نشان حمایل سفیر صلح را به نماینده منطقه‌ای جامعة المصطفی اهدا نمایند.

حسین اسدی پس از دریافت لوح و نشان سفیر صلح، در سخنان کوتاهی با قدردانی و سپاسگزاری از هیات رئیسه و اعضای کمیته ابتکار صلح و سعادت شعبه سنگال و تاکید بر اهمیت و نقش توسعه توامان علم و تربیت و اخلاق دین‌محور برای تحکیم صلح و سعادت در جوامع انسانی، گفت: این عنوان را به نمایندگی از خانواده بزرگ المصطفائیان و همه مدیران، استادان، طلاب و دانش‌‌آموختگان و همکارانی که در گسترش‌ معرفت و تربیت دینی در این نهاد در طول دو دهه در منطقه فعالیت داشته و دارند، دریافت می‌کنم.

 

ابتکار سعادت و صلح جهانی، شعبه سنگال بر اساس مجوز سازمان ملل متحد، ۲ می ۲۰۱۷ از سوی خانم پائولا فلینگ هام مامور شده است تا نسبت به شناسایی و اهدای لوح به سفیر صلح اقدام کند.