بازدید نماینده جامعة المصطفی از موسسه قرآنی الی النور کابل

حجت الاسلام والمسلین سید عبدالحمید ثابت رئیس نمایندگی جامعه المصطفی افغانستان و هیئت همراه روز سه شنبه 15 دی ماه از موسسه قرآنی الی النور ولایت و بخش های مختلف آموزش های قرآن و نهج البلاغه بازدید کردند.

سید محمد جاوید مدقق رئیس موسسه قرآنی الی النور کابل در ابتدای این دیدار ضمن خیر مقدم و خوش آمد به رئیس نمایندگی جامعةالمصطفی و هیئت همراه برنامه ها، فعالیت ها و اهداف آن موسسه را بیان و اظهار داشت: این موسسه در دو بخش قرآنی و حوزه علمیه فعالیت می نماید که شاگردان در بخش قرآنی به صورت عمومی و تخصصی آموزش های قرآنی را فرا می گیرند.

مدقق آموزش های عمومی قرآن کریم را به فصیح خوانی و ترتیل خوانی تقسیم نموده و بخش تخصصی قرآن کریم را نیز در دو بخش حفظ قرآن و قرائت تحقیق توضیح دادند.

وی در ادامه افزود: فعالیت های موسسه قرآنی الی النور فعلا اختصاص به خواهران داشته و ۱۳۵ نفر مشغول حفظ قرآن کریم هستند.

سید وحید حسینی مسئول بخش حوزه علمیه نیز ضمن خوش آمدگویی به رئیس نمایندگی جامعةالمصطفی و هیئت همراه در مورد فعالیت حوزوی موسسه قرآنی الی النور گفت: فعالیت های بخش حوزوی این موسسه به تازه گی شروع شده است و در آزمون ورودی سال جاری ۲۶۳ نفر شرکت کرده بود که از میان آن ۲۳ نفر پذیرش شده است.

حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالحمید ثابت رئیس نمایندگی جامعة المصطفی در افغانستان نیز تقدیر و تشکر از فعالیت های انجام شده موسسه قرآنی الی النور، این فعالیت ها را برای جامعه افغانستان مفید و ثمر بخش دانست و به ادامه این فعالیت ها تاکید نمودند.

آقای دکتر ثابت در قالب برنامه های نمایندگی جامعه المصطفی افغانستان با موسسه قرآنی الی النور اعلام همکاری نمودند.

در پایان حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید عبدالحمید ثابت ریاست نمایندگی جامعة المصطفی افغانستان در جمع قرآن آموزان موسسه الی النور حاضر گردیده و سخنرانی نمودند.

آقای دکتر ثابت فرمودند: قرآن نور است، هرچه که از ابعاد مختلف آن بهره گیری شود درخشندگی آن بیشتر می گردد، آقای دکتر ثابت در ادامه به اهمیت فراگیری قرآن به عنوان یک اولویت زندگی اشاره نموده و فرمودند: اگر خانواده ها اولویت های آموزشی در زندگی خویش را بر اساس قرآن قرار دهند به حیات طیبه دست خواهند یافت.