نماینده رهبر مریدیه سنگال تاکید کرد:

افزایش همکاری مجتمع دانشگاهی شیخ الخدیم با نمایندگی المصطفی

نماینده ویژه شیخ محمد المنتقی امباکی رهبر بزرگ مریدیه در سنگال از افزایش سطح همکاری مجتمع دانشگاهی شیخ الخدیم شهر دینی طوبی با جامعة المصطفی العالمية خبر داد.

استاد “شیخنا لو” در جشن فارغ‌التحصیلی دانش‌آموختگان نمایندگی منطقه‌ای جامعة المصطفی در سنگال در سخنانی بیان کرد: جامعة المصطفى سهمی بزرگ و جهانی در گسترش و نشر علوم اسلامی در سطح بین‌المللی دارد و بنا بر این رهبر مریدیه جمعی از فرزندان شهر دینی طوبی را برای کسب علوم و معارف اسلامی به جامعة المصطفی العالمية در قم اعزام نموده است و مسلما این امر در تقویت ارتباطات دوجانبه میان دو ملت مسلمان سنگال و ایران در بخش‌های مختلف به ویژه در حوزه تعلیم و تربیت، تاثیر مثبت و شایسته‌ای داشته و خواهد داشت.

این مترجم قرآن کریم به زبان وولوف افزود: ما خالص‌ترین درودهایمان را به محضر رهبر بزرگ امام سید علی خامنه‌ای حفظه الله که اهتماهی شایسته در جهت وحدت صفوف مسلمین در چارچوب سیاست عقلانی همگرایی و همفکری و همکاری دارند، تقدیم می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با قرائت اشعاری از قصیده مطلب الفوزین شیخ احمد بامبا موسس مریدیه و شهر طوبی در خصوص اهمیت علم‌اندوزی و عمل به آن گفت: شیخ خدیم الرسول احمد بامبا با عنایت به اهمیت علم، به فارغ‌التحصیلان المصطفی توصیه کرد همواره در تعلیم و تهذیب و خدمت به مردم کوشا باشند.

شیخنا لو در ادامه گفت: در ادامه مسیر ترسیم‌شده از سوی شیخ بزرگ احمد بامبا، شیخ المنتقی امباکی هم اقدام به تاسیس مرکز بزرگ دانشگاهی با عنوان مجتمع علمی و تربیتی الخدیم نموده که بحمدالله هم‌اندیشی و تعامل علمی و فرهنگی میان این دانشگاه با جامعة المصطفی العالمية بر اساس تفاهم‌نامه امضاء شده اخیر آغاز شده و سطح همکاری فیمابین رو به افزایش می‌باشد.

وی در پایان با تبریک این جشن باشکوه به همه دانش آموختگان، طلاب، مدیران و استادان المصطفی در جهت خدمت به اسلام و مسلمین در سراسر جهان آرزوی موفقیت نمود.