اختتامیه نمایشگاه کتب و آثار پژوهشی در نمایندگی افغانستان

مراسم اختتامیه نمایشگاه کتب و آثار پژوهشی نمایندگی جامعة المصطفی افغانستان، با حضور مسئولین، اساتید و کارمندان  نمایندگی و همچنین مسئولین دانشگاه های کاتب، خاتم النبیین، زاول، رازی، ابن سینا و گوهرشاد برگزار شد. محمدآصف حکمت ضمن خوش آمد گویی به حاضرین گفت: در برگزاری این نمایشگاه کلیه بخش های نمایندگی سهم گرفتند، تا یک […]

مراسم اختتامیه نمایشگاه کتب و آثار پژوهشی نمایندگی جامعة المصطفی افغانستان، با حضور مسئولین، اساتید و کارمندان  نمایندگی و همچنین مسئولین دانشگاه های کاتب، خاتم النبیین، زاول، رازی، ابن سینا و گوهرشاد برگزار شد.

محمدآصف حکمت ضمن خوش آمد گویی به حاضرین گفت: در برگزاری این نمایشگاه کلیه بخش های نمایندگی سهم گرفتند، تا یک نمایشگاه خوبی برگزار شود.

وی در ادامه بر لزوم همکاری میان مراکز علمی تأکید کرد و اظهار داشت: ضروری است که همکاری میان مراکز علمی، برای فعالیت های پژوهشی، بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته، موانع آن برداشته شود.

قاسم علی صداقت رئیس مرکز تحقیقات دانشگاه خاتم النبیین نیز در ادامه این مراسم به ایراد سخن پرداخت و از کلیه مسئولین نمایندگی جامعة المصطفی افغانستان که هر ساله نمایشگاه آثار پژوهشی را برگزار می کند، تشکر کردند.

وی یادآور شد: برای پیشرفت علمی نیاز است که کارهای ریشه ای و بنیادی صورت گیرد، تا علم و دانش ارزش یافته و استاد و معلم، از جایگاه حقیقی خود برخوردار شود.

یوسفی رئیس دانشگاه کاتب نیز در ادامه این نشست ضمن تقدیر از دست اندرکاران نمایندگی جامعة المصطفی افغانستان در برگزاری نمایشگاه های تخصصی، اظهار داشت: امسال، علاقه‌مندی بیشتری نسبت به سال‌های گذشته برای شرکت در نمایشگاه وجود داشته، امید است که در سال های آینده این علاقه مندی بیشتر گردد.

سخنران پایانی مراسم احمدذبیح افشاگر بود که یکی از شاخصه های علما و اندیشمندان را آثاری به جای مانده ایشان دانست و با بیان این که آثار هریک از آنها نشان دهنده جایگاه علمی ایشان است، خاطرنشان کرد: حدیث شریف می فرماید: « قَیِّدُوا العِلْمَ بِالکِتابَةِ»، خوبست هر فرد بتواند سنت حسنه نویسندگی را در کنار دیگر برنامه‌های زندگی خود، عمل کند و اندوخته‌های خود را در قالب ارزشمندی، به جامعه ارائه کنند.

در پایان این مراسم، غرفه مرکز پژوهشی نمایندگی جامعة االمصطفی افغانستان، از میان کلیه غرفه‌های شرکت کننده در این نمایشگاه به عنوان غرفه برتر، اعلام گردید و تقدیر شد.

همچنین غرفه دانشگاه کاتب، غرفه برتر دانشگاه‌های دیگر شرکت کننده در این نمایشگاه اعلام و تقدیر به عمل آمد.

غرفه دانشکده علوم اسلامی از میان غرفه های دانشکده‌های شرکت کننده در نمایشگاه، به عنوان غرفه برتر، معرفی شد و تقدیر گردید.

همچنین از کلیه دانشگاه‌های شرکت کننده در نمایشگاه کتب و آثار پژوهشی، با اهدای لوح و بسته پژوهشی، تقدیر شد.