با موضوع کنگره اندیشه های قرآنی رهبر انقلاب صورت گرفت؛

دیدار رئیس نمایندگی خراسان با رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی

رئیس جامعةالمصطفی خراسان و هیأت همراه در قالب اعضای دبیرخانه اجلاسیه شرق کشور کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای با حضور در دانشگاه علوم اسلامی رضوی با حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر جهانگیری رئیس دانشگاه جمعی از معاونان دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین صالح رئیس اجلاسیه شرق کشور کنگره و رئیس المصطفی خراسان با اشاره به ابعاد کمی و کیفی مشارکت نهادهای اجرایی و مراکز علمی حوزوی و دانشگاهی استان در این کنگره اظهار داشت: مشهد مقدس به برکت مضجع نورانی عالم آل محمد (صلی الله علیه و آله) امام رضا(علیه‌السلام)، قطب قرآنی کشور و همچنین خاستگاه تفسیری مقام معظم رهبری است و همین مسئله بر ضرورت میزبانی هرچه باشکوه‌تر از این اجلاسیه به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی این روزهای کشور می‌افزاید.

وی افزود: خوشبختانه مجموعه استان خراسان رضوی و مشهد مقدس با درک مطلوب از این مسئله تاکنون همکاری و همراهی خوبی در برگزاری این اجلاسیه داشته‌اند.

رئیس جامعةالمصطفی خراسان ادامه داد: دانشگاه علوم اسلامی رضوی با پرورش فضلا و اندیشمندان متعدد همواره در عرصه‌های مختلف اجرایی و علمی کشور منشأ برکات بسیار بوده است. این دانشگاه همچنین در بخش دبیرخانه علمی با ارسال مقالات و بسیج ظرفیت اساتید و طلاب و در حوزه دبیرخانه اجرایی و تولیدات رسانه‌ای همکاری مطلوبی با جامعه المصطفی خراسان داشته است.

خدمت به این کنگره یک وظیفه است

در ادامه حجت‌الاسلام دکتر جهانگیری با ابراز خرسندی از این دیدار اظهار داشت: با توجه به‌عنوان و اهمیت موضوع کنگره، خدمت و مشارکت در میزبانی هرچه شایسته‌تر از این کنگره در مشهد مقدس، وظیفه همگانی و یک ضرورت است.

وی تصریح کرد: دانشگاه علوم اسلامی رضوی با افتخار این آمادگی را دارد تا ضمن به‌رسمیت‌شناختن همه تفاهم‌نامه‌های قبلی و انعقاد تفاهم‌های جدید با همه توان و ظرفیت علمی و اجرایی خود در همه بخش‌های علمی و اجرایی اجلاسیه شرق کشور کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای و سایر فعالیت‌های مرتبط با مجموعه موفق المصطفی در خراسان همراهی و مشارکت نماید.

گفتنی است؛ آیین اختتامیه این اجلاسیه چهارشنبه و پنجشنبه ۱۳ و ۱۴ دی‌ماه با حضور شخصیت‌ها و اندیشمندانی از سراسر جهان اسلام و مشارکت ۲۰ نهاد علمی در ۲۰ محور در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار می‌گردد.