بزرگداشت حماسه ۹ دی و گرامیداشت چهارمین سالگرد شهادت حاج‌قاسم سلیمانی

مراسم گرامیداشت سالروز حماسه 9 دی و بزرگداشت چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی صبح امروز در سالن قدس مجتمع جامع امام خمینی(قدس سره) برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر عباسی در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد شهدای صدر اسلام تا کنون به‌ویژه سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی منطقه غرب آسیا را از کلیدی‌ترین عناصر این گذار تاریخی و تمدنی دانست و اظهار داشت: غرب آسیا از دیرباز خاستگاه مهم‌ترین تمدن‌های بزرگ بشری بود و محل ظهور بزرگ‌ترین ادیان الهی و توحیدی به شمار می‌آید که امروز بیشترین پیروان را در جهان دارند.

موفقیت‌های حاج‌قاسم حاصل باور راستین او بر وعده‌های الهی
رئیس جامعةالمصطفی توفیقات شهید سلیمانی در منطقه را حاصل باور راستین او بر وعده‌های الهی دانست و تصریح کرد: شهید سلیمانی طرح تثبیت پایگاه استعمار در منطقه را با شکست نیروهای تکفیری و داعش برهم زد؛ اکنون ما در پیچ تاریخی گذار از تمدن مادی به‌سوی تمدن جدید و نجات‌بخشی هستیم که پرچم آن به دست مسلمانان است.

 پیروی از ولایت مهم‌ترین شاخصه مکتب سلیمانی

 سردار موحد نیز در ادامه این مراسم گرامیداشت حماسه ۹ دی را پاسداشت آزمون بزرگ ملت ایران در بازشناسی دقیق، درست و بهنگام عمق فتنه دانست و با تأکید بر این که ولایت منبع و منشأ قدرت نظام اسلامی است، اظهار داشت: قدرت امروز اسلام و کشور در سایه‌سار عمل به فرامین الهی و حمایت از ولایت است.

 فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب علیه‌السلام به گستره ولایت‌پذیری ملت ایران که آراسته به هویت و ماهیت انقلابی و اسلامی است، اشاره نمود و گفت: بصیرت امت و عنصر ایمان مهم‌ترین پایه‌های ایستادگی و پایداری ایرانیان در خلق حماسه ۹ دی بود.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود پیروی از ولایت‌فقیه را مهم‌ترین شاخصه مکتب شهید سلیمانی دانست و یادآور شد: اولویت‌سنجی دقیق و ورود به هنگام به میدان عمل، تسلط بر عرصه نظامی، حفظ تقوا و صیانت از روحیه فرماندهان دفاع مقدس، بی‌پروا و بی‌توجه به واکنش‌های دشمن، شجاعت و تدبیر در میدان‌های نظامی، مراعات حدود شرعی در تمام عرصه‌ها، اخلاص و دوری از تظاهر و ریا و نیز انقلابی‌گری در عین دوری از حزب و جناح زدگی از مهم‌ترین ویژگی‌های مکتب سلیمانی است.

 سید احمد حسینی از شعرای عرصه بین‌المللی در مدح شهدای مقاومت به‌ویژه شهید حاج‌قاسم سلیمانی ابیاتی را بیان کرد.

 همخوانی گروه سرود مدرسه قرآنی توحید از دیگر ویژه‌برنامه‌های این مراسم بود که مورد استقبال حضار و تکریم ریاست جامعه المصطفی قرار گرفت.