نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی؛

سیاست منهای دین انسان را از خدا دور و به انحراف می‌کشاند

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: آنجایی که سیاست آمیخته با دین باشد، به عنوان تاکید قطعی و تکلیف و بالاترین فضیلت انسان را به اوج جهاد می رساند و سیاست منهای دین انسان را از خدا دور و به انحراف می‌کشاند.

آیت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در چهارمین همایش بین‌المللی اندیشه های قرآنی امام خامنه‌ای که در مشهد در حال برگزاری است، ضمن گرامیداشت ولادت باسعادت دخت نبی مکرم اسلام فاطمه زهرا سلام الله علیها، به روایتی از جایگاه فاطمه زهرا سلام الله علیها در عالم خلقت اشاره کرد و اظهار داشت: فاطمه زهرا سلام الله علیها نه تنها دختر پیامبر، بلکه دختر وحی و نبوت است؛ اوج عظمت وحی ارتباطی پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله در وجود نازنین صدیقه طاهره نمود یافته است.

وی در ادامه به جایگاه شهید سلیمانی در مبارزات و حرکت های مجاهدانه اشاره کرد و با بیان این که سفر شهید سلیمانی به غزه، تداعی‌گر قدرت مقاومت است، اظهار داشت: رزمندگان انقلاب اسلامی تجربیات دفاع مقدس را به محور مقاومت غزه منتقل کرده اند؛ ایجاد کانال و تونل کشی غزه توسط حماس تنها یکی از شگردهای رزمندگان دفاع مقدس است که توسط شهید سلیمانی به عنوان تجربه ای موفق به مقاومت فلسطین منتقل شده است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پهنه عظمت صدیقه طاهره سلام الله علیها، با بیان این که چهره برجسته انقلاب اسلامی در شخصیت عالمانه رهبر معظم انقلاب متبلور شده است، اظهار داشت: امروز عصاره وجودی امام خامنه ای در سیمای مدیریت رهبری ایشان مشاهده می شود و مجمع همه این فضائل، جهادها و حرکت های مقاومانه امت اسلام در درجه نخست مقام معظم رهبری است.

وی افزود: آن چیزی که در ارتباط با این کنگره باید مورد توجه قرار گیرد، این که اساس انقلاب اسلامی به عنوان بزرگترین امتیاز انقلاب از وجود مقدس امام خمینی(ره) سرچشمه گرفته و درهم آمیختگی کامل دین و سیاست پایه این مهم است.

آیت الله علم الهدی، سیاست سکولار و جدای از دین را بزرگترین انحراف و شقاوت دانست و ابراز داشت: هیچ سیئه ای بالاتر از حب مقام و مقام پرستی نیست؛ تا جایی که در روایات اهل بیت علیهم السلام تصریح شده است؛ آخرین چیزی که از دل های مومنین خارج می شود، حب مقام است؛ چرا که مشغولیت فکری و سیاسی منهای تکلیف دینی و شرعی بزرگترین عامل انحراف آدمی است.

وی تصریح کرد: آنجایی که سیاست آمیخته با دین باشد، به عنوان تاکید قطعی و تکلیف و بالاترین فضیلت انسان را به اوج جهاد می رساند؛ سیاست منهای دین انسان را از خدا دور و به انحراف می کشاند؛ سیاست آمیخته با دین نیز قدرتمندترین ابزاری است که انسان را به نقطه بالای جهاد و فی سبیل الله و در اوج قرب الهی قرار می دهد.

امام جمعه مشهد با تأکید بر این که تأسیس و حرکت انقلاب اسلامی در مسیر اندیشه سیاسی آمیخته با فقاهت، توحید، خداشناسی، اخلاص و نیز قرب با خدا در آموزه ها و نقطه های پرورشی و تربیتی امام نسبت به امت از جایگاه بالایی برخوردار است، اظهار داشت: بعد از رحلت امام خمینی(ره) این موقعیت در دست شخصی قرار گرفته که فهم قرآنی و شخصیت فقاهتی رهبر معظم انقلاب، از ایشان شخصیت قابل توجه و ارزشمندی را ساخته است.

وی نظریات فقهی و ویژگی های خاص اندیشه رهبر معظم انقلاب را مورد توجه قرار داد و گفت: این نظریات مبتنی بر حکم استنباط شده و ناظر به بازشناسی موضوع دنبال می‌شود؛ موضوع در حاق واقعی شارع مقدس مورد توجه قرار می‌گیرد.

آیت الله علم الهدی با بیان این که در نظرات مقام معظم رهبری نقطه برجسته ای از استنباطات فقهی مورد توجه است و ایشان دقت عجیب و محتاطانه‌ای در استنباطات فقهی دارند، اظهار داشت: رهبری نظام اسلامی بر عهده رهبری که صرفا نبوغ سیاسی و مدیریت دارد نیست و مبهوت نظام فکری برخاسته از اندیشه قرانی معظم له است.

وی یادآور شد: رهبری که هر جبهه مخالف او از هر طرف در برابر عظمت شخصیت او خرد شده و از بین رفته است. تا به امروز هم در دال و هم در خارج جبهه های به عنوان مخالف رهبری به وجود آمد و همه در مقابل عظمت ایشان خرد شدند و این را تحلیل‌گران جهانی به حساب نبوغ ایشان می‌گذارند؛ در حالی که در عین نبوغ ایشان باید توجه داشت که عظمت اندیشه ایشان مرهون اندیشه قرآنی و عظمت دینی معظم له است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی تصریح کرد: به عنوان اصل مسلم در انقلاب اسلامی باید توجه داشته باشیم که انقلاب مقدس اسلامی به مرحله بلوغ صدور انقلاب رسیده است و جبهه مقاومت در نتیجه انقلاب تشکیل شده است.

وی اظهار داشت: آنچه امروز در داخل جامعه و سایر جوامع دینی و اسلامی بدان نیاز داریم، شناساندن ماهیت انقلاب و خاصیت قرآنی و اندیشه قرآنی و سیاسی انقلاب اسلامی به جهانیان است. قرآنی بودن جریان سیاسی انقلاب اسلامی باید تبیین گردد.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: انقلاب اسلامی با همه مبانی فکری و اسلامی و دینی همه ملل و مذاهب خاصه اسلام سازگار است و اثبات این حقیقت بر عهده این کنگره بوده و بزرگترین حرکتی است که این واقعیت را به زبان علمی بیان می کند.

وی در پایان بر اهمیت بررسی سخنرانی های مقام معظم رهبری از پیش از انقلاب تاکنون اشاره کرد و بیان داشت: در بررسی مجموعه سخنرانی های مقام معظم رهبری باید به استشهادات قرآنی ایشان توجه نمود؛ بهره برداری از استشهادات ایشان و اسناد به آیات قران کریم نشان دهنده اوج تسلط ایشان به آموزه ها و فرهنگ قرآنی است.