آیین دانش آموختگی فراگیران مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی

آیین دانش آموختگی زبان آموزان مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی المهدی پیش از ظهر امروز برگزار شد.

معاون آموزش جامعةالمصطفی ضمن گرامیداشت یاد شهدای مقاومت اسلامی و به ویژه حاج قاسم سلیمانی و شهدای حادثه تروریستی روز گذشته در گلزار شهدای کرمان، ابراز داشت: حادثه تلخ دیروز نشان داد دشمنان انقلاب اسلامی همانگونه که از سردار رشید اسلام واهمه داشتند و ایشان را به شهادت رساندند، از مردم غیور ایران اسلامی نیز هراس دارند و این فاجعه انشالله خون جدیدی در پیکر مقاومت اسلامی در منطقه جاری خواهد ساخت.

حجت الاسلام والمسلمین جزایری در ادامه با تبریک دانش آموختگی فراگیران دوره تهمیدیه مجتمع آموزش زبان و معارف اسلامی، از همه استادان، مسئولان و دست اندرکاران این مجموعه تقدیر و تشکر نمود.

وی با تاکید بر لزوم برنامه ریزی و تمرکز کامل بر فعالیت علمی برای طلاب المصطفی، خاطرنشان کرد: هر یک از شما به تناسب استعداد، علاقه و نیاز مناطق مسیر علمی خود را انتخاب نموده اید. باید توجه داشته باشید نعمت عمر به سرعت می گذرد و اگر قصد خدمت به دین دارید، باید از جوانی خود نهایت استفاده را بنمایید و از همه لحظات بهترین بهره را ببرید.

معاون آموزش المصطفی در پایان توجه به قرآن کریم را مهم ترین ضرورت طلاب علوم دینی دانست و افزود: کسی می تواند در جهان تاثیرگذار باشد که قدرت داشته باشد و بر اساس روایات ابزار قدرت علم است. بنابراین برای دفاع از دین و اسلام باید به خوبی به تحصیل بپردازیم و البته در این مسیر حفظ تقوا و تعهد برای طلاب علوم دینی الزامی است.

گفتنی است در ابتدای این مراسم حجت الاسلام والمسلمین صفورایی، ضمن خیرمقدم به مهمانان، نسبت به رشد، تعالی و شکوفایی زبان آموزان مجتمع آموزش زبان و معارف اسلامی ابراز خوشحالی کرد.

همچنین حجت الاسلام خراسانی، معاون آموزش مجتمع آموزش زبان و معارف اسلامی گزارشی از این دوره ارائه نمود و ابراز داشت: نزدیک به هفتاد نفر از ۱۹ ملیت مختلف در این دوره دانش آموخته شدند.

وی با اشاره به برگزاری یازده دوره تمهیدی برای فراگیران، خاطرنشان کرد: در کنار آموزش زبان فارسی، دروس قرآن، عقاید، احکام، تاریخ اسلام، هدایت تحصیلی و… برای زبان آموزان لحاظ شده است و فراگیران پس از پایان این دوره وارد نظام مقاطع المصطفی خواهند شد.

معاون آموزش مجتمع همچنین از برنامه ریزی و اجرای دوره های تربیتی، تقویتی و مهارتی متنوع برای فراگیران این دوره خبر داد.

در بخشی از این مراسم، تعدادی از دانش آموختگان دوره تمهیدی مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی به نمایندگی از سایر فراگیران، دقایقی به بیان نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.

در انتها سوگندنامه تحصیلی توسط فراگیران حاضر در جلسه قرائت گردید و سپس گواهی پایان دوره توسط معاون آموزش المصطفی به دانش آموختگان ارائه شد. همچنین از نفرات برگزیده این دوره با اهدای جوایزی تقدیر به عمل آمد.