آیت الله نورمفیدی :

زن مسلمان، محور اجتماع و ممهِّد تمدن سازی است

مراسم گرامیداشت ولادت با سعادت صدیقه اطهر حضرت زهرای مرضیه سلام الله علیها و پاسداشت مقام مادر و چهارمین سالگرد عروج غمبار سیدالشهدای مقاومت ، سردار دلها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در مدرسه عالی خواهران نمایندگی گلستان برگزار شد.

در این آئین که سه شنبه ۱۲ دی ماه برگزار گردید آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان به ایراد سخن پرداخت.

وی ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت زهرای مرضیه سلام الله علیها و با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، نقش و جایگاه زن مسلمان در هندسه معرفت اجتماعی اسلام را بی بدیل خواند و ابراز داشت : نگاه اسلام به زن یک نگاه انسانی و فرا جنسیتی است و زن بر اساس معارف ما محور اجتماع و ممهِّد تمدن سازی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین با اشاره به آیه شریفه ۳۳ سوره احزاب عنوان کرد : در این آیه شریفه خداوند متعال به زنان مسلمان توصیه می نماید تا از تبرج و خودنمایی و بسترسازی برای فساد دوری نمایند؛ لیکن از تعبیر “وَقَرْنَ فِي بُيُوتِكُنَّ” حبس زنان در خانه مستفاد نمی گردد چرا که هم بررسی و تدقیق لغوی و هم سیره پیشوایان دینی نظیر زهرای مرضیه و زینب کبری سلام الله علیهما این را به ما نمی آموزد. بلکه تعبیر درست از عبارت “وَقَرْنَ فِي بُيُوتِكُنَّ” با توجه به قرینه “وَلَا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِيَّةِ الْأُولَىٰ” آن است که براى خودنمايى و به فتنه انداختن مردان سست عنصر از خانه‌هاى خود خارج نشويد.

امام جمعه گرگان در ادامه عنوان کرد: از وجود مقدس حضرت زهرا (س) مواریث گرانبهایی برای ما بر جای مانده که ادعیه یکی از مهمترین آنها است و از قلل رفیع مضامین در ادعیه آن حضرت می توان به این فراز اشاره نمود که فرمودند : “أَنَا أَسْأَلُكَ اللَّهُمَّ ذَلِّلْ نَفْسِي وَ عَظِّمْ شَأْنَكَ فِي نَفْسِي” (پروردگارا! نفس مرا در نظر خودم خوار و ذليل، و شأن و منزلت خودت را در نظرم بزرگ بدار).

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام و المسلمین سید کمال حسینی نماینده محترم المصطفی در استان های مازندران و گلستان طی سخنان کوتاهی با تبریک ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا و امام راحل عظیم الشان و تبریک روز زن و نیز با گرامیداشت یاد و خاطره مجاهد بی بدیل و سردار پرافتخار جبهه مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ، به ارائه گزارشی از مجموعه فعالیت های مدرسه عالی خواهران در حوزه های آموزشی ، پژوهشی و فرهنگی پرداخت.

وی تولید آثار فاخر علمی و حضور فعال پژوهشگران این مدرسه در همایش های پژوهشی را نوید بخش فصلی جدید در حوزه فعالیت های علمی پژوهشی این مدرسه عنوان و نسبت به ارتقاء کمی و کیفی فعالیت های این مدرسه ابراز امیدواری نمود.

خاطر نشان می سازد شعرخوانی ، اجرای سرود و برگزاری نمایشگاه اطلاع نگاشت در حوزه عفاف و حجاب از دیگر برنامه های این برگزار شده در این مراسم بوده است.