در درس اخلاق نمایندگی گلستان بیان شد؛

تاسی شهید سلیمانی به سیره حضرت زهرا (س)

در جلسه درس اخلاق که ویژه اساتید و کارکنان جامعه المصطفی العالمیه نمایندگی گلستان برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین حسینی رئیس نمایندگی گلستان به ایراد سخن پرداخت.

وی در این درس ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت زهرا سلام الله علیها و حضرت امام خمینی ره و گرامیداشت سالروز شهادت سپهبد شهید سردار حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد: حضرت زهرا سلام الله علیها الگوی بسیار خوبی برای بانوان جامعه ما بشمار می روند و بهره مندی از اقوال و سیره آن حضرت برای نیل به حیاه طیبه راه گشا خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی در این زمینه خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه عليهاالسلام در بیانی عرشی فرمودند :هر كه خداوند را بى پيرايه عبادت كند ، خداوند برترين مصلحتش را نثار او مى كند.( مَن أصعَدَ إلَى اللّه ِ خالِصَ عِبادَتِهِ أهبَطَ اللّه ُ إلَيهِ أفضَلَ مَصلَحَتِهِ)

رئیس نمایندگی گلستان در تبیین مضامین این حدیث شریف اظهار داشت: قرآن کریم به ما می آموزد که سخنان پاکیزه و عقاید پاک به سوی خدا صعود می‌کند نه اموری که به ظاهر درست اند اما مشوب به ناپاکی ها می باشند. ( إِلَيْهِ يَصْعَدُ الْكَلِمُ الطَّيِّبُ وَالْعَمَلُ الصَّالِحُ يَرْفَعُهُ) ؛ لذا نخست در می یابیم که رهنمود حضرت زهرا سلام الله علیها بر اساس معارف ناب قرآنی بوده و دیگر آنکه ثمره نیکوی عمل به این آموزه بهره مندی از بهترین فرجام است چرا که خدا بهترین مصلحت را با بهترین عمل مقرون نموده است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی در ادامه تصریح کرد: از آیه شریفه “فَاذْكُرُونِي أَذْكُرْكُمْ وَاشْكُرُوا لِي وَلَا تَكْفُرُونِ” مستفاد می گردد که ذکر و یاد خدا و شکرگزاری و پرهیز از کفر و ناسپاسی از برترین مصادیق کلمه طیبه و عمل صالح است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به تاسی شهید سلیمانی به سیره حضرت زهرا اظهار داشتند : شهید سلیمانی سه رابطه را درست کرد؛ رابطه ی خود با خدا، رابطه با ولی خدا . رابطه با خلق خدا در خدمت کردن به آنان که این سه در کنار هم نام او را در صفخات تاریخ این مرز و بوم ماندگار کرد.

وی در پایان اظهار داشت: شهید سلیمانی به کاخ کرملین رفته بود و با پوتین قرار داشت. تا رئیس‌جمهور روسیه برسد وقت اذان شد. ایشان هم بلند شد. اذان و اقامه‌اش را گفت. صدایش ‌در سالن پیچید، بعد هم به نماز ایستاد. پایان نماز پیشانی‌اش را روی مهر گذاشت. به خدای خودش ‌گفت: خدایا این بود کرامت تو، یک روزی در کاخ کرملین برای نابودی اسلام نقشه ‌می‌کشیدند، حالا منِ قاسم سلیمانی آمدم اینجا نماز خواندم.