پیام تسلیت شخصیت‌های دولتی و مذهبی روسیه درخصوص حادثه تروریستی کرمان

برخی از شخصیت‌های دولتی و مذهبی روسیه، با ارسال پیام‌هایی جداگانه، حادثه تروریستی در گلزار شهدای کرمان را تسلیت گفتند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور، ضمن ابراز تسلیت عمیق نسبت به پیامدهای فاجعه بار حادثه تروریستی در شهر کرمان، خاطرنشان کرد: خشونت و وقاحت در کشتن مردم غیرنظامی حاضر در آن گورستان انسان را شوکه می‌کند. لطفا مراتب همدردی و حمایت ما را به نزدیکان و اقوام جان‌باختگان و همچنین آرزوی بهبودی هرچه سریعتر آسیب دیدگان را به آنها انتقال دهید.

در بخش دیگری از پیام رئیس جمهور روسیه آمده است: قاطعانه تروریسم را در همه اشکال و حالت‌های آن محکوم می‌کنیم و بر پایبندی خود در مبارزه بدون توقف با این پدیده شوم تاکید می‌نماییم.

«پاتریارک کریل»، اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس روسیه نیز در پیامی به آیت الله رئیسی، این واقعه را تسلیت گفت و برای آصیب دیدگاه حادثه بهبود فوری مسئلت نمود.

متن پیام اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس روسیه به این شرح است:

برادر عزیز! عالیجناب آقای رئیس جمهور، پس از دریافت خبر حمله تروریستی رخ داده در شهر کرمان ایران، عمیقا اندوهگین شده‌ام. در نتیجه این جنایت افراد بسیاری کشته و زخمی شدند. مراتب عمیق تسلیت اینجانب را پذیرا باشید.

از شما می‌خواهم اعلام حمایت و آرزوی آرامش اینجانب را به خانواده کشته شدگان و بهبودی هرچه سریعتر مجروحین انتقال دهید. خالق رحمان در زمان مصیبت و اندوه به آنها آرامش دهد.

 نفیع الله عشیروف مفتی ارشد سازمان مذهبی متمرکز اداره معنوی مسلمانان بخش آسیایی روسیه نیز در پیامی این حادثه دردناک را به خانواده های داغدار شهدا و ملت ایران تسلیت گفت:

اینجانب از طرف سازمانهای مسلمان اداره معنوی به مسلمانان بخش آسیایی روسیه و از طرف خودم، در رابطه با اقدام تروریستی در شهر کرمان جمهوری اسلامی، به تمامی ملت ایران تسلیت عرض می کنم.

با ابراز همدردی با این فاجعه، از خداوند متعال رحمت و مغفرت بی پایان او را برای همه کسانی که در نتیجه این حمله تروریستی غیرانسانی جان باختند، خواستارم که جان ده ها نفر را گرفت! اینجانب همراه با همه مسلمانان صمیمانه تسلیت عمیق خود را به خانواده و دوستان ایشان ابراز می‌دارم و از خداوند متعال برای آنان صبر و شکیبایی و برای همه آسیب‌دیدگان شفای عاجل مسئلت می‌کنم.

رئیس، مفتی ارشد سازمان مذهبی متمرکز اداره معنوی مسلمانان بخش آسیایی روسیه،نفیع الله عشیروف